Pilbågsskytte till häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

FreakyShrimp

Tjoho allihopa,
Nu är det så att jag som protjektarbete har pilbågsskytte till häst.
Jag gärna tar emot all information och historia som ni vet då jag inte hittar så mycket, rekomendera gärna böcker, sidor osv.
Jag blir jättetacksam för alla svar som kommer in.
//Rebecca:D

Sv: Pilbågsskytte till häst.

Om du skickar mig ett PM med mailadress så kan jag skicka dig hur mycket som helst :)
Om du dessutom håller lite koll i trådarna här så kan du ju till och med haka på att praktisera det vid tillfälle :D

Sv: Pilbågsskytte till häst.

Får väl svara mig själv så länge.

En preview:
- Info om de äldre traditionerna (framför allt japansk, koreansk, turkisk och delvis manchurisk/mongolisk) finns att tillgå
- Info om den moderna sport som mestadels består av idéer från en man som heter Lajós Kassai samt vissa delar från den koreanska traditionen
- Info om indianer (förstås)
- Några korta notiser om hur eventuellt strategier där man använde bågskyttar till häst också använts i delar av Europa där det inte var en fast del av krigsföringen, till skillnad då från stäppfolken
- En hel massa info om den bågtyp som i moderna replikor görs med trä och glasfiber, men som när det begav sig tillverkades av trä, horn och senor

Jag vill dock inte lägga in alltför mycket här då det blir väldigt många länkar vilket inte brukar uppskattas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 480
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 413
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 115
Senast: Tualma
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
574
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka