Pikeur ridbyxor!

A

anna210

Är det någon här som har ridbyxor från Pikeur?
Hur är de i storlekarna? ultrasmå som "alla" andra?

Är ni nöjda med dessa och vilken modell har ni?
Funderar på en modell som heter Valenka någon som har denna kanske?
Massor med svar önskas :D

Sv: Pikeur ridbyxor!

Jag har ett par Pikeur Mondega (tror jag det var) och de är helt underbara. :love: Sitter som gjutna! Har storlek 34 på dom och det är vad jag brukar kunna ha på vanliga byxor. Kanske att dom är aningens små i storleken....Kan ha stl 36 i Back 2 Back. :crazy: :confused:

Mina pikeur kostade 1600.- och de är värda varenda krona! :bow: :love: Så otroligt bra kvalitét på tyg, sömmar och konstskinnet. Har fortfarande inte noprat sig trots att jag köpte dom i våras. :love: Nästa ridbyxköp blir ett par Pikeur till.

//Alice

Jag har ett par pikeur, vet inte modellen, men de är helskodda och är ganska höga i midjan. Jag har samma strl som jag har i mina andra ridbyxor.

Jag har ett par av modellen Fidelia, har min vanliga ridbyxstorlek på dem. De är underbara! :love:

Har två par pikeur. De var normala i storleken.
Jag blev fruktansvärt missnöjd när det ena paret krympte i tvätten när jag tvättade dem första gången. jag gick till ridsportbutiken som sa att det var inte lönt att jag klagade för det var näst intill omöjligt att få rätt mot pikeurs generalagent i Sverige. De skulle bara säga att jag tvättat dem för varmt/att min tvättmaskin visar rätt temp, men i själva verket öser på med varmvatten.
Tvättar dem nu bara i 30 grader för att undvika krympning. Är det vettigt att byxor som man har i stallet skall tvättas i kallt vatten? :mad:
Nog gnällt, i övrigt gillar jag verkligen dem. De har skön passform (okrympta) och en härlig kvalitet. Men jag köper inte pikeur igen för jag vill inte riskera för små ridbyxor efter tvätt. :cool:

anna210 skrev:
Är det någon här som har ridbyxor från Pikeur?
Hur är de i storlekarna? ultrasmå som "alla" andra?

Är ni nöjda med dessa och vilken modell har ni?
Funderar på en modell som heter Valenka någon som har denna kanske?
Massor med svar önskas :D

Jag är också jättepositiv till pikeur brallor. Har två stycken o jag har bara en
sak att anmärka om dom o det är att kardborren vi foten inte når om.
Det är inget problem, jag brukar vika upp den istället men man tycker ju att det borde passa till det priset.
fast jag kanske köpt en för liten storlek? Jajja,,,
Super kvalité i sömmar tyg o allt sånt seriöst :D
Inte en noppa så långt ögat kan nå.
Mina har inte krympt alls, isåfall har dom töjt sej, men inte mycket.

mitt tips: KÖP! Värda varenda krona ialafall om du vill hålla dem hela under en längre period.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Emiro
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
401
Senast: Acto
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka