Pikeur Diana Kavaj

B

BancoB

Har fått köpa en helt ny Pikeur Diana kavaj för halva priset :d
Men;

Jag fattar inte riktigt vad den är för färg, den är inte svart och inte marin. Kan det vara en Midnight Blue? Eller är den svarta inte helt kolsvart?
Vad jag ser så står inte färgen på lapparna :p :confused: ?

Kan iaf vara svårt att hitta matchande hjälm till den :p

Sv: Pikeur Diana Kavaj

Tror att det är en likadan som jag har. Den ser nästan svart ut men håller jag den brevid en av mina svarta kavajer så ser den blå ut. Men jag har en till pikeur diana kavaj, men i ylle. Och den är mycket blåare än den i polyester eller vad det nu är för material. När jag tävlar med hjälm så har jag en marinblå charles owen hjälm och när jag tävlar med hatt så har jag en svart cavallo hatt. Tycker inte att något av dem skär sig så jättemycket. Men du får avgöra själv här:)

leo-1.jpg

DSC00087.jpg

Troligen är det Pikeurs gråa i sånna fall.
Ridsportbutiken här hemma hade precis fått in en sån när jag var där sist. Hade hon inte sagt att den var "grå" hade jag sagt en blandning av svart och blå =)

Det måste vara samma färg som du har! Charles owen hjämen passade ju jättefint till tycker jag! :d Är det den modellen som inte finns att köpa längre?

Precis som Cettan säger så är Pikeurs marina färg väldigt mörk, det är även min Pikeur Diana i alla fall.

japp det är det. Men jag hade tur o hittade min på blocket. :D en storlek stor, men det har jag löst med 2 dubbelvikta disktrasor innanför hjälmen. :p

Jag har sett vissa Pikeur som ser mer marinblåa ut men det kanske är en annan modell än Diana eller i ylle eller något :p

Tack för era svar!

Tips på matchande hjälm någon?:angel:

Va? Näe? Inte är den väl grå? När jag köpte min så sa jag iallafall att jag ville ha en blå kavaj...

Din kavaj ser mer marin ut fastän bilden är mörk :confused:

Min ser ut som Cettans, men grå är bland det sista jag skulle kalla den färgen . .

DSC_0235.jpg

Här kommer en halvtaskig bild. Hängde en svart kavaj bredvid för att jämföra :p

Jag har lärt mig att färgen står i! :) Det finns en lapp, troligen i ena fickan, eller i innerfickan. Tresiffrigt nummer; slutar det på 5 är den svart, slutar det på 9 är den blå, och grå tror jag är en 3:a i slutet...

En sån har jag men jag kommer tyvärr inte ihåg vad dom kallade färgen. Snygg är den iaf:) Jag har en mörkt grå hjälm till eller en svart och jag tycker att det ser helt ok ut!

Aha :idea:
Då är den nog blå, står art. 499 på lappen ;)

Kavajen är jättefin! Därför är det verkligen synd den bara hänger i garderoben, hästen är nämligen inte helt fräsch :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Dressyr Jag ska börja tävla lite dressyr och behöver nu införskaffa mig en utstyrsel. Det jag behöver hjälp med är kavaj och eventuellt ny...
Svar
6
· Visningar
5 736
Senast: maoulina
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: carriemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka