Pigg häst??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare bonnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 732
B

bonnan

Är det någon som har lite tips och råd på hur man kan få hästen lite piggare utan att den går i taket? Just nu äter han krafft groov och lucern strå som krafftfoder.Har tidigare ätit krafft grund.Har lite mage kvar sedan sommarbetet så vill inte ge för mycket heller.
Ute i skogen är han pigg o framåt men på volten blir man tvungen att använda spö, och det vill jag hellst inte!:confused:

Sv: Pigg häst??

Behöver du ge kraftfoder öht?

Att hästen är slö på ridbanan beror troligen på att den tycker att det är tråkigt. Försök motivera den till det arbetet, få den att tycka att det är roligt att vara där.

Immer

Lusern är ett grovfoder.
Annars håller jag med Immer. Hästen tycker antagligen att det är tråkigt. Jag har en hemma som också kan vara så.

Håller med Immer, det är inget fel på foderstaten, det är bara du som inte lyckas hitta på tillräckligt roliga övningar för hästen din.. :)

kör lite lekar eller annorlunda saker att träna på.. lite caprilli eller trygghetsövningar..

så kan min också vara han blir väl inte direkt slö på banan men han är mkt lugnare där än i skogen, ibland tappar han helt framåtbjudningen, och det gör han oftast när han har tröttnat. Din häst kanske inte tycker att det är nå kul att ridas på banan lr så kankse den inte orkar jobba rätt, om du nu rider på banan för att träna dressyr...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 997
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 381
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka