Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför måste man ta bort piercingar som inte ens ligger i närheten av operationsområdet?
Kan de störa apparaturen eller liknande? Hygienskäl (de är täckta)?
jag har fått ta av mig smycken (halsband, armband, örhängen) när jag plastikopererat mig och då för att det kunde ge brännmärken ifall de skulle behöva använda defibrillator.
Tack för era svar!
Blir att ta bort rubbet då och hålla tummarna att jag får dit dom igen![]()
Rådfråga först om du kan byta till plastsmycken![]()
En orsak kan vara hygienskäl, man vill enkelt uttryckt att hela kroppen skall vara så ren som möjligt vid en operation. En annan orsak är att det finns risk för brännskador i samband med diatermi, alltså vad man ibland kallar för en elektrisk skalpell. Teoretiskt kan det finnas risk för brännskada även med defibrillator, med t ex metallsmycken i bröstvårtor, men det är inte huvudorsaken.
Jag ser framför mig en skalpell som det blixtrar om typAlltså, ordet "elektrisk skalpell"Min associationerna går direkt till någon form av tortyrredskap* a la elektrifierad motorsåg i miniatyr
![]()
Haha du är inte helt fel ute, det fräser rätt bra iaf när man använder denJag ser framför mig en skalpell som det blixtrar om typ![]()
Haha du är inte helt fel ute, det fräser rätt bra iaf när man använder den![]()
Jag var utan några av mina piercingar större delen av graviditet och ett halvår efteråt, med en rejäl klick helosan gick de i igen utan våld.
På mitt akuta kejsarsnitt ville de jag skulle ta ut öronsmyckena men vi lyckades inte så de fick sitta, men de var inte helt nöjda med det..