Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Daith eller forward helix hade jag tänkt i örat. Det är ju brosk och lite krångligt att läka...Var ska du pierca dig i örat? Min mamma piercade sig i näsan och det läkte fint, hon har haft den i ca.2 månader och kan nu byta smycke tex.
Jag skulle säga att det är okej eftersom dina piercingar har snabb beräknad läkningstid om jag minns rätt, men att du inte bör bada något när det väl håller på att läka.
Jag har en tragus och en conch sen tidigare så lite van är jag. Men dom har jag gjort på hösten och vintern. Tragusen läkte jätte enkelt och den märker jag knappt. Conchen va lite knepigare men är fin nu har förstått att daith-piercingen är en av dom svåraste att läka, men den är så fiiinJag tror daith-piercingen tar längre tid att läka då jag har läst att det är svårare att läka när det är brosk, men kan ha fel. Så om du är helt 100% på att du vill ha båda piercingarna och inte har piercat tidigare så skulle jag ta näsan först i ditt fall. Dels för att den säkerligen är lättare att sköta om och dels för att den säkert kommer läka snabbare och har mindre risk för komplikationer.
Jag piercade naveln på en höst någon gång vid ca 18års åldern. Har ett fult ärr där nu då den "växte ur" och jag behöll den så länge att det var endast en liten skinntrådbit som höll kvar den tillslut. Den smärta som piercingen gav mig var nog bland de värsta fysiska smärtorna jag har upplevt. Är så himla obehagligt när det är vid magen och det kändes som att man delades i två bitar ungefär.
Men aa, tillbaka till ämnet.
Som jag sa så skulle jag ta näsan först då den, enligt det jag har läst och sett, har större chans till att "överleva", vi kan ju ta min mamma som exempel. Hon röker och råkade pilla på den ibland och den blev lite svullen men läkte endå fint. Hon lät den bara vara i stort sätt.
Jag har blivit akut sugen på att pierca örat och/eller näsan. Är den någon som har gjort det på sommaren? Jag badar inte speciellt mycket och ska jobba hela sommaren så har ingen resa planerad. Är det dumt eller ska jag köra på?