Photoshop - suddig kant

vilse

Trådstartare
Någon som kan lära mig?

Nä, men sitter och försöker lära mig lite. Letar just nu efter hur man gör så att kanten/ramen blir lite suddig. Eller får en svart ram. Ja, ni fattar nog vad jag är ute efter, väl?

Någon som har lust att förklara? :D



Ja, jag vet, skall ligga på datorer. Men där är ju nästan aldrig någon inne :smirk:
 
Sv: Photoshop - suddig kant

finns en manuell sudd.. typ antingen kan du ställa in "suddet" så att allt inte torkas bort i ett svep och blir vitt utan tonas ju mer du gnider.. kommer inte ihåg exakt var men klicka på den så tror jag man ser. lr så finns det ett annat verktyg längre ner på panelen som gör att bilden blir suddig. jag vet alltså inte vad dom heter men experimentera lite :D
 
Sv: Photoshop - suddig kant

Har bara haft ps i en månad eller något, så det enda jag gör är att exprimentera :D

Dock tröttnade jag på det nu, jag hittade ju inget bra :crazy:
 
Sv: Photoshop - suddig kant

När det endå är en sån här tråd, kan inte någon passa på att förklara för mig hur man fixar ramar i Photoshop? och hur man får en bild att mer passa in i bakgrunden om ni fattar?
 
Sv: Photoshop - suddig kant

ah, svart ram var ju en del av min fråga med. Det hade jag redan hunnit glömma :D
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 463
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp