Sv: Phaèton x 812
Min är storebror till Corona & har också han som morfar.
Min kille har väldigt lätta gångarter, världens trevligaste häst. Han är snygg i kroppen. Man kan lita på honom, inte svårt övertalad om det är något nytt och läskigt. Han kan dock vara lite skvättig, (
kan bero på att han endast är hanterad & haft kontakt med både människor & denna omgivning & stall i ca 5mån) men när man väl tror att han skall bli rädd för saker första gången dem händer så som mopeder, broar, eller andra saker - oftast så reagerar han inte ens. Han är en riktig kompis, förstår när han inte kan hålla på och tönta sig. Väldigt känslig för röst, vill kela mest hela tiden men är
INTE odräglig eller liknande. Aldrig höjt ett ben åt varken häst eller människa, inte heller spänt bak öron eller bitit. Han har väldigt lätt för sig när det gäller steget och han kommer nog bli RIKTIGT fin i dressyren, väldigt kraftiga och hållbara ben.
En underbar häst helt enkelt!
Bild på andra uppsittningen, är 3 mån gammal.
Hade hängt på honom två-tre gånger innan endast. Första gången jag satt upp skrittade jag bara två varv på volten typ. Detta ridpass (bilden) travade jag även för första gången, prövade att styra/stanna/starta själv och det gick utan problem.