pfiff bomlösa

D

Dezz

Hej!!

Fick hem min bomlösa i torsdags och nu har jag provat den hela 2 ggr.. :)
I tordags åkte jag upp till stallet o provred med den, oj vad svårt det var att få till sitsen först, men sedan kom jag på att jag var tvungen att kort stiglädren mer än jag hade haft på min andra sadel så efter det så fungerade det bättre.. men mycket hoppande upp och ner blev det innan jag tyckte det kändes bra..
Men det är ju en viss teknik som man måste få till men när man väl kommer på hur man ska sitta så tycker jag att sitsen blev bättre än i den med bom..

Idag var jag åter ute i det fina vädret och vad jag har märkt på ljufur så verkar han gilla sadeln. Han sätter under sig bättre och får en bättre hållning. Han står oxå stilla när man hoppar upp vilket han aldrig ville göra när jag hade den andra sadeln..
Vi var ute och galopperade idag och vilken känsla det var, satt jätteskönt men det är klart det tar nog ett par dagar innan man har vant sig helt..

Men mitt betyg på den är iaf - Kanon!!

Sv: pfiff bomlösa

hej!!

Jag har en pad från Hööks.. ville prova den då den har fungerat bra för många andra och den verkar fungera bra på honom oxå..

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 119
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 300
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 008
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka