pessoasele

ragge

Trådstartare
Är det nån som har använt eller använder pessoasele till longering...vad tycker ni om den??

Sv: pessoasele

Finns som sagt äldre trådar... men jag använder pessoasele iblnad, inte lika ofta nu som förr, men det kan också bero på att jag inte longerar lika ofta som förr.
Jag gillar pessoaselen om man spänner den korrekt! Inte för hårt och man får kolla av väldigt försiktigt i början och spänna lite åt gången. Den har gett mina hästar fina muskler när jag användt den ca 20 min en gång i veckan och då har jag spänt lågt vilket jag tycker är bäst med den. Klart överlägsen inspänningstyglar och halsförlängare!

Sv: pessoasele

Jag använder den ibland och jag tycker den är kanon! Men håller med Polly_Mulle om att man måste spänna det RÄTT! Gör man inte det så blir det mer negativt än positivt med den. Men det är inget den gör om selen sitter som den skall..!

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: LG68
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
207
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag har i många år använt effax läderbalsam när jag har smörjt sadeln och varit nöjd. Men nu vill jag ha något annat. Tycker inte den är...
Svar
11
· Visningar
644
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar