Jag tycker det är jättebra att just Humana blev av med tillståndet.
Jag började upplärning hos en av deras kunder, lite konfunderad över att jag inte hunnit få kontraktet än men tänkte att jaja jag kan ge dom 3 timmar av min tid bara för att jag ville lära känna kunden och se om det var rätt plats för mig.
Jag var INTE imponerad över kulturen dom etablerat på den arbetsplatsen, jag upplevde att arbetsledaren hade noll koll på brukarens diagnos och efter tre timmar började det faktiskt kännas obehagligt med hur hen var mot kunden. Kunden var inte så verbal men uppenbart "helt med" och eh... Arbetsledaren pratade med hen som om hen var en hundvalp eller nåt. Ganska förnedrande faktiskt.
Sen försökte jag få tag i chefen för att säga att hon kan strunta i att skicka kontrakt till mig. Det var typ omöjligt, hen var aldrig där och ringde aldrig upp. Sen hörde arbetsledaren av sig och sa att hon schemalagt mig på tre nätter i rad veckan därpå och jag hade sagt att jag kunde vara springvik dagtid, max 25%
. Fortfarande inte skymten av ett kontrakt...
Till sist lämnade jag ett meddelande till receptionen om att jag INTE var intresserade längre.
Såna företag ska inte få ha hand om folk.