persermisse

jassica

Trådstartare
Jag har en perserdam, som är väldigt fin i kanten! När hundarna står en bit bort, och tittar på henne, skriker hon. hundarna rör henne aldrig, inte ens får de titta på henne tydligen.

Hon ska alltid bli kliad, och ligga på mjukaste kudden i soffan. Och sån här fin burkmat, i små burkar som kostar skjortan, det duger inte åt min dam, icke! Vattnet i skålen måste bytas direkt när hon druckit ur det, annars står hon bara och skriker.

När vi ska sova, står hon utanför min dörr, och skriker så det låter som om hon vore i slagsmål, om det är så att jag glömt tagit in henne till sovrummet. Och i sängen, är hon jättesur om någon hund råkar nudda henne, vilket är rätt lätt, då jag och tre hundar delar på 120säng.

Hur är era persers?

Sv: persermisse

Hej

Jag har en exotic dam som sitter stilla och stirrar ner en tills man fattar vad hon vill. Hon klagar aldrig me "rösten" utan sitte istället stilla och stirrar på en tills man fattar vad hon vill.

Om hunden eller nån av dom andra katterna stör henne så ger hon dom en örfil direkt hehe och vattnet ska alltid vara helt fyllt i skålen innan hon dricker :p

så dom är nog rätt så fina i kanten :angel:

Ja, hon är nog lite bortskämd, jag har inte ägt henne sen hon var kattunge, utan köpte henne när hon var lite mer än 1 år.

oooh, jag har jättelänge varit inne på Exotic, främst för att slippa pälsvård, sen tycker jag de är så vackra. men när jag skaffat katt har det inte funnits någon exotic som passat tyvärr. Men jag håller fortfarande ögon öppna, och har en plats över i min djurfamilj tills den dan jag hittar en.

:rofl:Jag har två Perserkatter.

Min fertila hane på 2,5 år och en Perserhona på 4 månader drygt.

Hanen finner sig i allt han är en ängel mot barnen:love:
Han pratar jättehögt när det är ngt han vill eller inte vill!

Honan däremot vill gärna sova i våran säng hos mig:love:
Inte mig emot, hon är min extra bebis!
Hon pratar så gulligt hela tiden och är en liten spinnboll!

Gemensamt för katterna är att man får stoppa maten i skålen så fort dom ätit, för den åker ur när dom äter.:crazy:
Vattnet byter jag en gång/dag och dom har flera skålar.

Min första Perserkatt som tyvärr ej finns i livet mer:cry:
Var så bortskämd att han inte åt själv alls,utan man fick mata honom:angel:

Detta är min 5-e perser, och i min familj har vi även haft skogskatt, och vanliga bondkatter, och de har sådana personligheter perserkatter, nästan lite som en hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 710
B
Övr. Katt Katten kan springa ut och in miljoner gånger på en dag. Hon sitter utanför dörren och gapar - jag springer och öppnar dörren, hon är...
Svar
9
· Visningar
1 335
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 231
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama