Permanent bädd med halmpellets.

Maria_81

Trådstartare
Hur gör man?
Kalkar i botten har jag läst mig till, sen då?
Vi vill ha permanentbädd dels för värmens skull och samt att den dagliga mockningen går snabbare.
Måste man lägga vanlig halm uppepå eller går det med end pelletsen?
Nån son gjort på halmpellets? Har bara hittat om alla andra strömedel. :meh:
Tacksam för svar. :bow:

Har du testat halmpellets annars?
Jag tänkte bara med tanke på att vissa hästar äter halmpellets. Mina äter ju upp alla halmpellets så jag hoppar det strömedlet nästa gång.

Annars jag inte tänka mig att det är annorlunda än andra strömedel.

Har du testat halmpellets annars?
Jag tänkte bara med tanke på att vissa hästar äter halmpellets. Mina äter ju upp alla halmpellets så jag hoppar det strömedlet nästa gång.

Annars jag inte tänka mig att det är annorlunda än andra strömedel.
Ja vi hade halmpellets hela förra vintern, 1 utav 3 smaskar gärna på pelletsen men har blött upp till honom så det är inga pelletsbitar längre utan bara spån. Och vi har även gjort så till dom andra när vi ändå var i farten med vattnet. Men dock hade vi aldrig bädd då utan mockade allt varje dag. Vi har kallstall och jobbar heltid därav att vi ytterst gärna vill ha värmen från bädd o enkelheten tidsmässigt. :up: Drf skulle jag ju verkligen vilja veta steg för steg hur man kan få till den absolut bästa o hållbaraste bädden. En är dessutom snurrpelle ala skitgris ska väl tilläggas :banghead:

Min erfarenhet är att pelletsbädd är lätt att sköta och håller bra. Men stort MEN den ger ingen värme på samma sätt som en halmbädd.
Därför så har jag pelletsbädd till mina höst och vår, kanske vinter om det inte blir kallt ut och gör halmbädd till fölston och om det blir en riktigt kall vinter.
Pelletsbädden "bränner" inte på samma sätt som en ren halmbädd gör.

Min erfarenhet är att pelletsbädd är lätt att sköta och håller bra. Men stort MEN den ger ingen värme på samma sätt som en halmbädd.
Därför så har jag pelletsbädd till mina höst och vår, kanske vinter om det inte blir kallt ut och gör halmbädd till fölston och om det blir en riktigt kall vinter.
Pelletsbädden "bränner" inte på samma sätt som en ren halmbädd gör.
Ok bra att veta :grin:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 704
Senast: Nominous
·
Hästvård Som det ser ut i dagsläget kommer min häst stallas in första Mars, jag vill ha bädd åt honom i boxen,dels för att det ger lite värme,och...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: MonteRose
·
Anläggning Vi ska äntligen bygga stall hemma och kommer att ha en inhyrning på helinackordering. Jag har alltid velat ha permanentbädd till mina...
2
Svar
30
· Visningar
6 127
Senast: Pancakes
·
Hästvård Har suttit o läst i massa trådar nu och har blivit lite klokare men undrar fortfarande om min dam skulle kunna ha permanentbädd. Har...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Sundbro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama