Perfect Fit-In Home Katt Torrfoder?

Roofy

Trådstartare
Ngn som känner till detta foder?

Köpte det när mitt ordinarie (Mjau) var slut i lokal affären...verkade väl bra och så och min katt var helt tokig i det! Har aldrig sett honom kasta i sig torrfoder på det viset!

Får fylla på oftare än med Mjau....därför funderar jag på om det kanske är lite sådär snabbmats varning...super gott men inte så mättande i längden?

Ngn som använt detta eller känner till det? Är det bra?

Sv: Perfect Fit-In Home Katt Torrfoder?

Jag tittade lite snabbt på det i butiken och det verkade helt okej.
Att katten äter mycket har nog snarare med nyhetens behag att göra, att det är gott helt enkelt :)

Ja men jag har tagit hemma annat förut men aldrig fått en sån reaktion...:D Är väl mer orolig att det kanske inte har så bra näringsvärde....dyrt var det iaf för att vara daglivaruhandel....

Men han älskar ju det så....får väl fortsätta....:D

Nu minns jag inte riktigt innehållet på rak arm, och tittade bara snabbt på det i butiken och det såg då inte sämre ut än något annat torrfoder :p
Är det torrfoder du vill ge så kan du nog ge det utan att oroa dig.. (Men, jag själv i din situation hade nog gått tillbaka till Mjau. Troligen i princip likvärdigt men svensktillverkat och med svenska råvaror :D )

Ngn som känner till detta foder?

Köpte det när mitt ordinarie (Mjau) var slut i lokal affären...verkade väl bra och så och min katt var helt tokig i det! Har aldrig sett honom kasta i sig torrfoder på det viset!

Får fylla på oftare än med Mjau....därför funderar jag på om det kanske är lite sådär snabbmats varning...super gott men inte så mättande i längden?

Ngn som använt detta eller känner till det? Är det bra?

köpte åxå detta fodret häromdagen till mina odjur, å än så länge verkar dom gilla det.:d

kolhydrater kan en katt inte bryta ner, de ska ha ganska högt proteininnehåll om jag minns rätt. är absolut ingen expert på foder, leta efter trådar om foder där Sol har skrivit.

kolhydrater kan en katt inte bryta ner, de ska ha ganska högt proteininnehåll om jag minns rätt. är absolut ingen expert på foder, leta efter trådar om foder där Sol har skrivit.

Jodå, katten kan spjälka och tillgodogöra sig stärkelse. Höga halter stärkelse är dock inte bra iaf eftersom det 1. inte ger mer än lokal mättnad och katten därför tenderar att äta mer än den bör 2. det ökar risken för att katten ska utveckla insulinresistens.

Kattens kropp är inte gjord för att ta hand om stora halter stärkelse. Den har tex. mycket lägre disackaridasaktivitet i tunntarmen vilket leder till att stora mängder disackarider inte kan tas omhand och så åker katten på osmotisk diarré istället.

Är nyfiken på detta foder då vi har en som inte äter blötmat men skulle behöva banta lite... Är det att föredra framför Royal Canin Indoor som de äter idag?
Har två kastrerade hanar, en sexåring som är väl rund och en ettåring som fortfarande växer så det knakar. Och sexåringen går inte nära en skål blötmat ens...

Absolut. Den relativt höga proteinhalten i Perfect Fit gör att det borde ge bättre mättnadskänsla hos katten än RC Indoor (protein är det makronäringsämne som mättar bäst).

Du får dock vara noga med att mäta upp maten om du ska banta katterna, oavsett vilken mat du ger.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en steriliserad bondkatt (hona) som är sex år gammal. Hon har alltid varit "liten" till växten och ganska slank i kroppen. Jag...
Svar
11
· Visningar
8 046
Senast: ylvali2
·
Katthälsa Hur gör ni för att få det att gå ihop? Just nu äter mina katter Applaws torrfoder samt varsin påse Pussi blötmat. Katt1. Dricker...
Svar
9
· Visningar
2 330
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·
Katthälsa Min katt har gått upp lite i vikt den senaste tiden, så jag hade tänkt testa att banta honom. Han är inte tjock, men helt klart rundare...
Svar
16
· Visningar
2 074
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama