Nebraska

Trådstartare
Isz ska ha sin första egentränade häst till start på tisdag.Gissar hon är en aning nervös :angel: .Det är ju bra att lära av andras misstag,så man slipper begå dem själv,så jag tänkte vi kunde peppa henne med våra egna tekninska missöden :idea: .
Jag har:
#Tappat en knäkappa.Men det kostade inget,hästen vann ändå :banana: .
#Tappat ett bandage.Men det kostade segern för min passhäst :crazy: .Mindre glad kusk oxå ;) .
#Glömt att sätta på boots(Var kval ifs).Med en kusk som kommer körandes från defileringen rytades BOOOOOOOTSEN FÖR FAN!!! :o .Lyckades fixa det på banan i alla fall.
#Glömt ett specialhuvudlag hemma när jag skulle sela en häst på en bana 30 mil från hemma.Lyckades dock hitta en lika käk hos en tränare på banan :bow: .

Vad har ni lyckas med?
Gissar ISZ kommer drömma mardrömmar efter läst tråden :angel: :devil: :D .

Senast ändrad:
Sv: Peppning

Peppar peppar har klarat mig med
*en tappad knäkappa, gjorde inget för det hade ändå inte gett placering
*glömt förbygel hemma (till min egen)
*glömt tungband men det är ju fort fixat :)

sen har jag nog inte lyckat med mer

LINES :eek: Jag vill inte ha någon tråd om min egen debut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ingen i vår närhet vet något och så tänkte jag att det skulle förbli :mad:. Rampljuset kan andra här få stå i :D

Har jag sagt att jag är nervös inför vår lilla start ??? :angel: .......mitt mål är redan nått med den hästen.....hon var trasig när vi köpte henne och efter mycket pyssel och träning har vi kommit till start....that´s it.......jag är ju "bara" uppfödare ju (och pytteliten tränare) .......och hästen köpte vi som avelssto :D

// Suzanne ps.Allt detta är gubbens fel.......jag skulle hållit mig till halvbloden, men vad gör man när man gifter in sig i travvärlden ....ds

Senast ändrad av en moderator:

Lines skrev:
Jag har:
#Tappat en knäkappa.Men det kostade inget,hästen vann ändå :banana: .

Den vinsten tackar vi hästen för....det klirrade fint i kassan och värmde i uppfödarhjärtat. :love:

Dina kommande starter väntar vi på. Vi räknar med att din leasinghäst fixar vår försörjning. Min egen start är enbart en hobby :cool:

Jag har:
* glömt förbygel/brösta hemma. Fick låna av en tränare.
* glömt tungband. Fick låna av boxgrannen.
* glömt spärrgrimman. Fick köpa en ny.
* Har även lyckats få på hästen en värdelös check-rem som lossade i första kurvan när hon ruskade på huvudet. Blev galopp :o .
Sen lyckas jag ofta vara alldeles för optimistisk angående vädret och tar därför inte med några regnkläder. Kul att förvärma i ösregn då. Nån gång har jag fått låna alldeles för stora regnkläder i varierande färger :) .
Usch, vilken klant jag låter som :)

Glömt reservhjulet när två ekrar på nåt konstigt sätt gått sönder inne vid navet, detta konstaterades när jag värmde. Tack och lov att inte sulkyn brakade ihop med B.G. i sulkyn. :o Nytt hjul införskaffades snabbt på plats och Dixie vann loppet sen. :banana:

Tappat bandage på upploppet i ponny-SM 1980, Dg i stället för sensationell 2:a. Sånt sved när man var 14 år. :cry: :cry:

I fredags när jag var iväg fick jag inte på mössan ordentligt utan den fladdrade av i defileringen. :o (Humelibumlan, den är RÖD ;) ) Det blev stressigt för att få på den igen och få snurrgrabben på rätt köl innan starten gick. :D

/// ghost

Reservhjul !!!!!!!!!! .....trodde jag tänkt på allt :eek:

Ska ärligt erkänna att jag inte varit ett dugg nervös innan nyheten läckte ut, men nu funderar jag på att stryka :crazy:

Den tiden är förbi när man kunde smita ut en vinnare :cool: .Ronden och internet vet dö ;) .

Hmm,förr kunde man ju få resverhjul från inskrivningen.Menhur det funkar nu(så många vagnmodeller...)vet jag inte,inte tänkt på det :o .

Ja nu blev jag också nervös! Reservhjul har jag aldrig tänkt på att ta med mig :o .

lsz skrev:
LINES :eek: Jag vill inte ha någon tråd om min egen debut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ingen i vår närhet vet något och så tänkte jag att det skulle förbli :mad:. Rampljuset kan andra här få stå i :D

Har jag sagt att jag är nervös inför vår lilla start ??? :angel: .......mitt mål är redan nått med den hästen.....hon var trasig när vi köpte henne och efter mycket pyssel och träning har vi kommit till start....that´s it.......jag är ju "bara" uppfödare ju (och pytteliten tränare) .......och hästen köpte vi som avelssto :D

// Suzanne ps.Allt detta är gubbens fel.......jag skulle hållit mig till halvbloden, men vad gör man när man gifter in sig i travvärlden ....ds
Men hu va kul!!! :banana: :banana:
Var, när, bana och hästens namn tack! ;)

Har bara glömt slaggjorden, något som fick kusken att fråga om jag fick med hästen iallafall..
Den otrevliga tonen berodde mesta på kuskens ovilja att köra hästen i löp ;) :smirk:

Det ska finnas hjul hos ekipagekontrollanten/inskrivningen/materialare. Har aldrig haft eget med men har varit ute och bytt efter en liten incident... ;) Pump finns väl också på alla banor med det har jag alltid med min egen.

Skiftnyckel och skogrejor verkar vara sånt folk ofta vill låna. Jag glömmer sällan, vet att jag fick springa och köpa rycktussar på Kalmar en gång, pållen vann och det blev turtussarna. :banana: Boots och tungband har jag också fått köpa någon gång.

Men är inte det hjulet i inskrivningen till för om det går sönder ett hjul på banan??? Mitt hade ju gått sönder någon gång mellan senaste starten och då jag satte mig upp för att värma.

Hur poppis tror du man blir om man kommer och ber om det före lopp 1??? :D
Jag antar att det inte finns en hel uppsättning hjul där??? ;)

det går nog jättebra!!! :bump:
Lycka till iaf!
Själv är jag alltid hypernervös över att jag ska ha glömt nåt när jag åker iväg... kollar typ 3 gånger, men det brukar lyckas med nåt ändå... :smirk: Sist var det bröstan... :o
till banjobbet igår la jag ner underlägg, men inga bandage... :confused:
men så är jag ju lite förvirrad med... :D

Jag har glömt BÄGGE hjulen när jag lastat ur på Romme...

Glömt HELA selpåsen hemma när jag var till Axvalla

Tappat en knäkappa på häst med flera längders ledning på upploppet med galopp som följd :mad:

Fått punka på väg ut ur stallet då nåt pucko plockat av skor och GLÖMT sopa undan sömmen

kommer säker på mer vad det lider... :D

Lines skrev:
Ska vvi räkna i banjobb blir jag ju pinsam,glömmer nåt nästan varje gång :o .

När det gäller pinsamheter har jag mycket stor rutin.......första tävlingsstarten i mitt "förra liv" åkte jag av vid första hindret vid hoppningen, red fel väg i dressyren och fick inte över ponnyn vid ett terränghinder som var byggt av halmbalar......häst :devil: stannade och började äta.

Jag räknar kallt med att "diskningar" är en regel utan undantag när jag gör debuter .....och efter det slår man från underläge :cool:

Nu låter vi den här tråden "tyna bort" va !!??

Jag drar mig tillbaka och fokuserar på uppgiften, medan min materialare får följa tråden och bli nervös när han läser om alla era incidenter ;)

Bye bye !

Jo, det är de. Men det finns mer än ett (på Åby iaf) så om man lämnar tillbaka det direkt är det nog inget problem.

Jag tvättar mina så noga efter varje varje lopp så jag skulle märka om de var något fel på dem innan jag åkte… :angel: ;)

Jag "lovade" ju i en annan likn tråd att berätta lite ngn gång..
Min första start galopperade hästen redan i Rätvarvet på värmningen!! :eek: Slog i den nyrustade fina vagnen, Paniklånade en annan med QH och "remmade" fast på ngt vis på min Modesele :angel: :eek:
Tappat knäkappa med galopp i ledningen som följd :angel:
Glömde Bootsen :angel: Galopp i sista sväng satt ryggledaren tappade 15-20m och gick sen snabbast på upploppet och slutade 4:a vågade inte tala om för kusken..(Uffe Ohlsson)
m.m kommer kanske mera...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka