Peppning tack!

S

sabbet

Blä, jag känner mig bara sämst just nu :( Var på träningstävling igår med medryttarhästen, gick inte alls bra och jag var arg och ledsen igår, men mår lite bättre idag.

RED dit eftersom ägaren är bortrest så det tog en timme till tävlingen i lugnt tempo, sedan fick jag låna en liten sjukhage som hon fick vila i under tiden eftersom jag skulle rida de två sista klasserna. Nåja, so far so good. Sen var det dags att sadla på igen, red fram och hon kändes ok, sen ropar de helt plötsligt ut i högtalarna "Nu är det paus, ni som startar i sena klasser kan gå banan nu". Jaha? då satt jag redan på hästen och hade ridit fram i 15 minuter. Till saken hör att jag hade hört med tävlingsansvarige när man kunde gå banan, och då sa hon att de skulle stänga banan tio minuter innan första starten, så man var tvungen att gå innan. :smirk: Jaja, jag red runt och väntade och sen fick jag gå in på framhoppningsbanan. Nova kändes loj och inte alls "på g". Hoppade konstigt och jag höll på att flyga av pga ett missförstånd i ett avsprång, hon vägrade dessutom två gånger vilket hon ALDRIG har gjort tidigare på framridning. F*n va pinsamt det var, särskilt med tanke på att två kompisar hade kommit för att titta (det har gått bra på de senaste tävlingarna så de ville ju bevittna det hela).

Jaha, hur gick första klassen (90cm) då? Ja, det kändes som om hon skulle stanna vid varje j*la hinder. Fick rida mig gul och blå och det blev "bara" två stopp. Laddade med lite banan och dricka inför andra klassen eftersom jag kände mig svag som en febersjuk unge. Kom in på banan med ett mycket bättre tempo, parerade en "nästan utbrytning" så hon kom över, blev dock en rivning. Sen på näst sista hindret så känner jag att hon är tveksam så då driver jag på lite, hon går fram och i sista stund så bryter hon ut. En riktigt ful manöver! F*n va arg jag var då! Jag red bra, men hon bara jävlades, j*kla häst! Nåja, så det blev åtta fel i den klassen också. Ingen rosett, första gången jag inte fått rosett :eek: Närå, det spelar ingen roll, men jag kan inte glömma bort den där sista vägran som vi fick.... till råga på allt var jag tvungen att rida hem sen också, jippie...

Vad vill jag säga med detta? Jag vet inte, jag behöver bara lite peppning, för det känns bara... blä.. just nu!

(Det var första gången jag startade 1 m med Nova, men 8 fel är det sämsta resultatet vi har fått "någonsin")

Kanske lägger ut filmen från andra klassen senare så ni får se eländet. :smirk:

/trött Sabina

Sv: Peppning tack!

Peppning peppning!

Hoppas att det går bättre nästa gång!
Det händer även den bästa. Det kunde ju vart värre!

Men jag tycker inte att du ska vara så ilsk på hästen. Det verkar inte som att någon av er var i särskilt bra form just den dagen och dessutom var du lätt irriterad på arrangörerna.

Bättre lycka nästa gång!!!

Ta det som en lärdom, vad gjorde du idag som du inte gjort på andra tävlingar? Brukar du ha en timmes ridväg till tävlingsplatsen, var det varmt, fick hon i sig ? Lätt att skylla på kanske men ston är ston;) Mitt sto kan hoppa felfria rundor som en klippa på 110-banor men oxå vägra ut sig på 90 cm. Beror på hennes o mitt humör den dan och hur jag handlar i vissa situationer. Det blir aldrig som man tänkt sig!!:banana:

Tack! Nä, jag vet, jag avskyr själv när folk skyller på hästen :p Har tittat på filmen hundra gånger nu och det känns som att jag gjorde mitt bästa, det var helt enkelt inte hennes eller min dag. Jag hade nog lite höga förväntningar bara :angel: Tyckte lite synd om henne faktiskt, först rider jag dit, hoppar två rundor och sen hem igen! Vilken elak "matte" :crazy: Hon fick massa havre och klappar sen när jag kom hem, tyckte att det var en ok insats ändå med tanke på omständigheterna.

Japp, nästa gång ska vi åka transport ;) och så ska jag inte rida fram så länge för då blir både hon och jag trötta!

Tack för peppningen, det värmer :bow:

Skillnader mot andra tävlingar:
- Jag brukar inte rida till tävlingen
- Hon har inte fällt all vinterpäls än vilket innebär att hon svettas väldigt mycket nu. :(
- Ägaren var inte med :angel:
- Jag låg sjuk i migrän kvällen innan pga allergichock vilket innebar att jag var lite lätt svag för dagen :o Funderade allvarligt på att slänga upp någon annan på henne inför andra klassen, men det tyckte inte min "hästskötare" att jag skulle göra. :p

Jorå, ston är ston ;) Hon kan vara helt underbar och verkligen ställa upp, då är hon hur rolig som helst att rida. Men ibland så måste man rida för kung och fosterland till varje hinder och det känns inte alls kul, som igår. I första klassen så var jag trött = red inte tillräckligt bra.

och en positiv sak tar jag med mig: Vi kom iaf runt en 1-meters bana, vilket var första gången på tävling! Jag tyckte att hindren såg små ut och jag var iaf inte tveksam inför något hinder ;)

Här är filmen från 1 m, inga elaka kommentarer tack!
http://medlem.spray.se/sabbet/hagerneholm_1m060506.wmv

Senast ändrad av en moderator:

fast. så hemskt va det väl inte.
just nu har det blivit värmechock också. många hästar blir lite lojja av det. hästar är ju individer och det kan inte alltid gå bra.

Äsch! Efter regn kommer solsken :)

Själv vägrade jag ut mig på 60 cm CR idag...gissa hur kul det var?
Det är bara att försöka gå vidare och ta nya tag :idea:

Jag kan säga att det inte bara var hästen som fick en värmechock :angel: Jo, det måste alltid gå bra!
:p

ajaj, inte kul! Jag är bara ruskigt dålig "förlorare" (jag tävlar mot mig själv men ändå). Det kanske är bra att det gick dåligt, då får jag lära mig att ta motgångar också, aha :idea:

Förhoppningsvis går det bättre nästa gång, både för dig och mig! ;)

Så farligt var det inte!
Jag beundrar dej att du vågar hoppa sånna stora hinder... Usch, jag är hiskeligt höjdrädd och håller mej under 80 cm...
Ska du tävla snart igen?

Det är bara att bryta ihop och gå vidare!

Passa bara nu till nästa tävling så att du rider som du brukar och inte börjar jaga henne eftersom hon var seg nu sist. Har själv varit där...

Hittar inte heller filmen...

peppning peppning sånt händer! Hände mig oxå på förförra tävlingen, men jag vägrade faktiskt ut mig:o han brukar inte stanna. Sen när jag var o tävlade nu i helgen så fick vi ett ner i omhoppning så jag o hästen hade en dålig dag då vi vägrade ut oss, kommer säkert gå bättre för dig med nästa gång, specielt om du har en häst som inte brukar stanna:bump:

Hehe, ja, det är nog mest bara en vanesak. Tränar du 1 m så tycker du inte att det är så högt tillslut. Har inte kollat när nästa tävling är... Tror nog att det blir först i juni, jag vill bara åka på klubb/träningstävlingar innan vi har gått felfria i 1m. Sen kan jag våga mig ut på lokala tävlingar ;)

Hm... det är sant. Jag ska framförallt rida fram kortare tid så både hon och jag är "fräscha". Sen tänker jag rida som vanligt och hoppas på det bästa!

Nja, alltså hon kan stanna om hon känner att hon inte får tillräckligt med stöd, det är alltså ingen häst som man kan åka häst på. Men jag vet mycket väl när det är jag som slarvar eller inte orkar rida ordentligt ;) Så var det i första klassen nämligen :p

Tack alla för peppningen! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
812
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar