Pellets til undulat

S

sleepy

Ser i en gammel tråd at gjennomsnittsalderen til undulater er nå nede i 6-7 år "fordi de får feil mat". Man mener altså at undulater ble eldre før, fordi de fikk riktig mat?

Så vidt jeg har skjønt er pellets det "riktige" for tiden.

Men pellets er da et nytt påfunn? Ingen av undulatene på åttitallet fikk da pellets? :confused: Alle jeg vet om fikk frø hvertfall. Og de ble både tolv og atten år...

Ikke et vondt ord om pellets, men er ikke dette noe relativt "nytt"?

Sv: Pellets til undulat

I Sverige så är detta nytt, men i USA så var det ganska längesedan "pelletshypen" kom.

Akkurat! Jeg synes det høres litt konstig ut med pellets; nebbet deres er jo konstruert for å spise frø; vil ikke nebbet få fel slitasje etterhvert?

Uansett er det vanskelig å få de til å spise pellets når de er vant med frø... :cry:

sleepy skrev:
Akkurat! Jeg synes det høres litt konstig ut med pellets; nebbet deres er jo konstruert for å spise frø; vil ikke nebbet få fel slitasje etterhvert?

Uansett er det vanskelig å få de til å spise pellets når de er vant med frø... :cry:

Vad menar du med att näbben är konsturerad till att äta frön? Det blir inget slitage på näbben av att äta frön, slitage blir det när de gnager på något.

Ja, jag har hört att det är jobbigt. Mina fåglar har alltid varit snälla och börjat äta direkt, en himla tur.

www.papegojprat.se

Ja, det har du rett i... :o

Min ene undulat spiser pellets hvis man lurer han til å tro at det er brødsmuler :rofl:

Hehe, ja sålänge han äter pelletsen så ska man väl vara nöjd :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 195
Senast: Lobelia
·
Utrustning Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen. Finnes det noe ala Eric Tissant...
Svar
7
· Visningar
635
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama