Pee Wee bett

Sv: Pee Wee bett

Du får gärna kontrollera med ST och delge oss andra;)
Bettet går ju att använda på flera sätt, bla kan ha en viss hävstångseffekt, och kanske som med pessoa inom montén (om jag minns rätt) att den funktionen inte får användas. (Fast jag tror att detta bett är mer funktionellt och mkt snällare än ett pessoa, men har inte prövat.)

Du får gärna kontrollera med ST och delge oss andra;)
Bettet går ju att använda på flera sätt, bla kan ha en viss hävstångseffekt, och kanske som med pessoa inom montén (om jag minns rätt) att den funktionen inte får användas. (Fast jag tror att detta bett är mer funktionellt och mkt snällare än ett pessoa, men har inte prövat.)

Ska göra det:) ska se om jag hittar info om de i nån prop, annars får jag höra med tjejen som är ekipagekontrollant hon borde veta..
Ja och det är samma att man inte får ha pelhambett och använda hävstångseffekten.
Ja ska bli kul och testa detta bett få se hur de funkar:)
återkommer med svar när jag vet mer..:laugh:

nej det får man inte om man läser utrustningsbestämmelserna
citat: Bettet skall vara anpassat till
munnens storlek, och inte vara under 9 mm i diameter vid beröringspunkten i hästens munveck. Diametern på
alla bett skall vara likformiga och lika stora på båda sidor.

pee wee är enligt hööks 8 mm i diameter

nej det får man inte om man läser utrustningsbestämmelserna
citat: Bettet skall vara anpassat till
munnens storlek, och inte vara under 9 mm i diameter vid beröringspunkten i hästens munveck. Diametern på
alla bett skall vara likformiga och lika stora på båda sidor.

pee wee är enligt hööks 8 mm i diameter

jaha ja där fick vi svaret då..tack för hjälpen..

ja det är inte lätt att komma ihåg allt själv är jag ny innom travet så jag får läsa mig till mycket..

ja det är inte lätt att komma ihåg allt själv är jag ny innom travet så jag får läsa mig till mycket..

Nä de är ju en hel del och hålla reda på. och vissa bett får användas andra inte och en del bett kan och får användas med hävstångseffekt och är godkända och andra inte.. :crazy:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
877
Mat Blev nyfiken när det fanns fingerlime i butiken. Men nu vet jag faktiskt inte vad jag ska använda den till :confused: . Finns det några...
Svar
4
· Visningar
329
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka