Pay'n Jump

Minelli

Trådstartare
Pay\'n Jump

Vi ska anordna Pay'n Jump för första gången i vårat distrikt. Så jag undrar lite hur det brukar går till ? Jag har varit på flera som hästskötare så jag vet hur det går till lite grand.
Men brukar alla höjder vara tillåtna ?
Vad brukar det kosta ?
Behöver man anmäla ?
Finns det en ansvarig tränare som hjälper till och kommer med både positiv och negativ kritik ?

Annat man bör tänka på ?

Re: Pay\'n Jump

Man brukar ju oftast börja på 50 cm och sen höja 10 cm mellan varje "klass". Vad de kostar beror lite på, men de brukar vara mellan 70-90 kr per klass.
Det är inte alltid det finns nån som ger en råd m.m. Men jag tycker att det är bra om de kommer en kunnig person och påpekar några saker. De ska ju vara ej tränings tävling. :angel:

den jag var på senast var det mellan 70-120 tror jag.
Det kostade 50:- / klass och man anmälde sig på plats..
Tränare var där, men det var ju ingen som sa till dig "det gjorde du bra osv" alltså ingen lektion utan mer som en tävling fast utan priser.

på den klubben där jag håller till så har dem klasser på typ 50-110cm högt. 40 kr för hästhyra, 40kr för startavgift.
Och man anmäler sig inte innan, men man måste komma en halvtimma före första klassens start.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 031
Senast: Wingates
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Jag vet att många P&Jer skriver att "vi följer TR i sin helhet" o.dyl, fast det egentligen bara är träningstävling. Men för mig som är...
Svar
18
· Visningar
2 346
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat