T

TheDot

Ska ut på min första pay&jump, haha! :D

Kan man hoppa i långa chaps? Det är bara svarta i läder, inga fransar o så..

Sv: Pay&Jump

Jag vet inte hur det är på pay&jump, men på klubbtävling brukar det ju ändå vara vårdad klädsel som gäller, rena och hela ridbyxor och klubbjacka tillexempel. Varför vill du ha chaps på?
Kolla vad det står på klubbsidan, brukar stå vad som gäller för just deras tävling.
Ska själv vara med i blåbärsdressyr nästa vecka, då är det ljusa ridbyxor och ren och hel typ klubbjacka som gäller.

Det står bara godkänd hjälm.. Vill ha dom för jag måste ha mkt kalla skor om jag ska ha dom korta chapsen, eller stövlarna, och det orkas inte lidas igenom om jag kan ha dom långa chapsen, och då kan jag ha mina vanliga stallskor.. :D

Långnos, Vad bra då kör jag på det!

På Pay&Jump för du ha på dig vad du vill...
men kolla upp om klubben har några särkilda regler...

Men de långa chapsen lär du få ha =)

De pay n riderna ja varit md ute på md min häst o tjejen som hoppar honom tycks man kunna ha vad man känner för.
Tycker de ser lite kul ut md alla ponny mammor som tvingar sina döttrar/söner att ha full tävlingsutrustning dock:P

Men om jag uppfattat det rätt ska man ha enfärgade ridbyxor för det blev ett himla liv om Ellinor (som tävlar min häst) skulle få vara med eftersom hon valt snygga rutiga ridbrallor.

Ska själv arrangera en P & J och där (och även på de P & J jag varit på) får man ha precis vad man vill på sig. Själv hoppade jag i ett par termobyxor och en jacka belamrad med reklam så klädseln behöver man inte bry sig om ;)

Rutiga ridbyxor är helt okej på alla tävlingar så det är enbart bullshit. Du får ha randiga eller blommiga om du vill också ;) (Eller andra mönster för den delen.)

Rutiga ridbyxor är helt okej på alla tävlingar så det är enbart bullshit. Du får ha randiga eller blommiga om du vill också ;) (Eller andra mönster för den delen.)

Ja jo, de tkr jag oxå.
Men jag kan inte stå för deras åsikter.. Eller problem?:P *skratt*

Fast klubben kan ju ha en egen 'dresscode' till sin pay & jump?
Jag ska på blåbärs dressyr i morrn, står på hemsidan att ljusa ridbyxor och typ klubbjacka gäller.
Inte för att jag tror att jag skulle bli utvisad om ja kom i rutiga :D Men jag respekterar ju deras klubb och gör som dom säger och vill :p

Ja jo, de tkr jag oxå.
Men jag kan inte stå för deras åsikter.. Eller problem?:P *skratt*

Nej, det kan du förstås inte göra men då kan man ju fråga var i proppen/PM:t som de bestämmelserna står. Står inget specifikt om klädseln där så förutsätter åtminstone jag att TR gäller och där nämns inget om eventuella mönster på ridbyxorna. (Eller möjligen gäller helt enkelt "hel och ren".)

Fast klubben kan ju ha en egen 'dresscode' till sin pay & jump?
Jag ska på blåbärs dressyr i morrn, står på hemsidan att ljusa ridbyxor och typ klubbjacka gäller.
Inte för att jag tror att jag skulle bli utvisad om ja kom i rutiga :D Men jag respekterar ju deras klubb och gör som dom säger och vill :p

Jo, men i det här fallet uppfattade jag det som att det inte var satt några sådana direktiv sen innan. Jag kan förstås ha missuppfattat och det var sagt så sen innan och då är det ju inget att bråka om. Däremot kan man bråka lite om det inte är några uttalade klädregler sen innan och de bestämmer sådant i efterhand ;)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 213
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
238
Senast: Tossa90
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka