Pay and Jump

P

pollan

ska på en sådan om typ 1 1/2 vecka och har ingen aning om hur det går till :crazy: så hur går det till igentligen?

Sv: Pay and Jump

Samma upplägg som på vanliga tävlingar. Framridning & framhoppning är precis som vanligt. Du går in och hoppar banan, får du problem vid ett hinder får du ta om det eller delar av banan. På vissa ställen får man ta om hela banan!

Sv: Pay and Jump

Förutom vad ovanstående har sagt så brukar man även få ha med sig en medhjälpare in på banan, tränare tex eller någon annan. Det finns väl en inbjudan till den Pay and Jump som du ska till? Där brukar stå hur det går till. Ibland får man ta om hela banan utan att det kostar extra, ibland kostar det en tjuga till om man vill hoppa om, det är olika. Oftast får man hoppa hela banan även om hästen stannar mer än tre gånger.

Liknande trådar

Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: Sirap
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: zarmino
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka