V
villiros
Är det någon som använder foder från pavo? Vad tycker ni om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste på Pavos hemsida och tyckte deras allmänna diskussion om lättfödda naturhästars behov lätt lovande. Men när det väl kom till ett konkret foder för denna hästtyp så blev det pannkaka.
Det du nämner har ännu mer MJ >12 och mindre SMRP 70 gram än St Hippolyt som vi diskuterade ovan. Det annonseras som extra lågt proteininnehåll. Sämsta möjliga kombination för det flesta islandshästar om man inte har ett grobfoder med väldigt bra protein och låg energi förståss.
Min reaktion är ungefär - hur dum får en fodertillverkare vara? Eller är det att hästägare inte köper lämpliga foder. HH
Jag förstår din reaktion, men måste bara få säga att det är svårt att räkna "som vanligt" på detta foder då smältbarheten är så väldigt mycket högre än andra foder 90% och vanliga foder ca 40 % eftersom de har en egenutvecklad expanderingsmetod.
Oj, det där får du gärna utveckla!
Denna utveckling har resulterat i att islandshästen - som ingen annan hästras klarar att utvinna en hel del energi ur nästan vad som helst som är ätbart. Hela matsmältningssystemet är inställt på att få ut mesta möjliga av näst intill ingenting.
Tack vare dessa utvalda sorter har Pavo Liga ett mycket lågt protein innehåll och är ett idealiskt tillägg till den dagliga portionen av hö eller bete för den isländska hästen.
Jag förstår din reaktion, men måste bara få säga att det är svårt att räkna "som vanligt" på detta foder då smältbarheten är så väldigt mycket högre än andra foder 90% och vanliga foder ca 40 % eftersom de har en egenutvecklad expanderingsmetod.
:
Mineraler kan aldrig kompensera bristen av protein, dessa två är vitt skilda saker.
Man läser sen text som lovar guld och gröna skogar utan hänsyn till rådande omständigheter.
*kollat på siten*
Slobber Mash var det