Pavo condition eXtra

J

juliag

Hej, jag får hem en häst som just nu äter Pavo condition eXtra.
meen nu är det så att det fodret finns inte här vars jag bor..
är det Någon som vet om det finns ett likgiltigt foder fast i ett annat märke mer känt som t.ex krafft?

Sv: Pavo condition eXtra

Varför måste hästen fortsätta med ett likadant foder?
Ett kraftfoder ska anpassas till grovfodret. Jag antar att du inte kommer att ge hästen exakt samma grovfoder som den har fått innan den kom till dig?

Efter att ha kollat "informations" uppgifterna om fodret så förstår jag inte vad det är för speciellt med detta. Varför får den det just nu?

Sv: Pavo condition eXtra

det som är lättast för dig är ju att göra en egen foderstat baserat på ditt grov foder = höet,
pavo beställer man i pallar så det finns inte att köpa säck för säck vad jag vet, fråga varför hästen äter fodret (t ex om det är för att den är lite tunn, eller för att alla andra äter det) och gör en egen foderstat. vill du ha KRAFT´s foder så kan du ju alltid be dem hjälpa dig att ta fram en som passar din häst baserat på din hästs hull, arbete och höets närings värden.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
411
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar