Patrik Kittels hemliga häst!

Sv: Patrik Kittels hemliga häst!

kl

Yes, det blev den som jag ville... Uno Donna Unique =) Vilket tillskott för svensk dressyr!!

Ja, hon är fin! :love: Men jag föredrar den grå (Stamina?) ändå, men då kan ju jag köpa den när jag vunnit på Lotto å andra sidan. ;)

Åh vad kul och spännande! :bump:

Men namnet :crazy:, syftar Uno till ett namn på uppfödaren/stuteriet eller något liknande eller är det en pinsam tabbe? För annars borde hon ju rimligen heta Una Donna Unique

jag tolkade namnet som uno donna uniqe = en unik donna. spanska?

men jag har kanske missuppfattat :o Jäkligt fin i alla fall, blir spännande att följa dem!

Uno är den manliga formen och una den kvinnliga, därför borde Donna föregås av Una om man syftade till hela meningen. Men Ponte hade ju förklaringen så då kan jag släppa detta och nöja mig med att det ser rätt fult ut. :p

*kl*

Tycker att OS 2016 kan bli en kul historia om alla tre av stjärnorna som Andreas H har tagit fram är med! Han själv på Stamina, Patrick på Donna och Anna Kaszprak på Driver (som nyligen debuterade St Georg på 78%!).

Bra att du frågade..

Jag har också retat mej på att det är fel, men nu får jag (också) acceptera att det bara ser fult ut.

Fin häst btw.

/Lavinia

*kl*

Ja, Uno ser ju jättefult ut när det BORDE vara Una i min mening. Okej att stuteriet heter Uno, men det blir ändå helfel i mitt huvud :p

Filmen där AH rider henne i Herning 2011 är ju helt fantastisk. Tänk, tänk, tänk vad bra det kommer att bli hos PK. Åhhhh jag myser och ryser :love:

Halvt KL

Har de plockat bort "Uno" ur hennes namn offentligt? (PKs hemsida kallar ju henne helt enkelt för Donna Unique) Tycker det vore på tiden annars, usch så fult det är med Uno.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel med Touchdown fick med sig två andraplatser från dressyren i Lyon, Frankrike.
Svar
0
· Visningar
75
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel är klar för OS-final i dressyr med sin häst Touchdown. En skön revansch efter att hans häst Well Done blev skadad på plats...
Svar
0
· Visningar
193
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel är klar för individuell OS-final i kür. Det efter att ha kommit tvåa i sin kvalgrupp – trots toalettproblem – Man kände...
Svar
7
· Visningar
491
Senast: hundtant
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När den femstjärniga dressyren avgjordes under lördagen blev det svensk pallplats tack vare Patrik Kittel och Touchdown, som blev tvåa.
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka