Passande hingst!

Penny07

Trådstartare
Hej
Nu slänger jag mig in i denna djungel i gen och hoppas att jag kan få något gått råd och tips av er! Har ett sto e. Stanford-Maraton som ska betäckas i vår. Hon är ganska liten och lågställd. Hon kan även ha lite humör, så ett stabilt temperament hos hingsten är att föredra...bra galopp är också ett pluss.

Förslag??:)
 
Sv: Passande hingst!

Det är alltid bra att veta vilka som är hennes starka sidor och hennes svaga.
Vad vill du förbättra och vad har du för önskemål om fölungen förutom temperamentet och galoppen då ?

Ska du behålla eller sälja ?
 
Sv: Passande hingst!

Hej

Vill ha lite mer storlek. Stoet hoppar jättefint och rör sig bra ( kunde då ha bättre galopp) hon är väldigt trevlig i all hantering, temperamentet kan visa sig mot andra hästar och vid ridning...
Tanken är först och främst att sälja fölungen .

Vad tror ni?
 
Sv: Passande hingst!

Jag undrar lite - vad är det som gör att just detta sto ska vara i aveln ?
Finns det en någon bedömning gjort på henne ?

Det finns ett par Stanford - Maraton ston som fått många föl enligt blup, vore jag dig så skulle jag gå in och kolla vilka som ser ut att vara mest lyckade och kanske göra nån liknande kombo
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 396
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 932
Senast: Fetaost
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp