Pass gång på halvblod?!

Behati

Trådstartare
Vet inte om denna hamnade rätt men tänkte att inga är så bra på hästens steg som folket på buke!;)

Är det någon som har en film på en häst som passar, eller vet om någon länk där jag få e detta?(helst inte på en isis då det är lite svårt att jämföra)

och sen undrar jag om det är så att det kan gå över med tiden och försvinna helt? och hur vanligt är det att de gör det?

Sv: Pass gång på halvblod?!

har tyvärr inga svar på dina frågor men jag har sett Lisen Bratt hoppträna ett duktigt halvblod som "skrittade" i passgång :)

många hopphästar verkar gå i passgång istf skritt, kolla nästa gång de visar hoppning på tv.
för hoppehästen spelar det ju inte så stor roll, men i dressyr är det värre då passtakt drar ned betyget rejält, både i programpunkterna och allmäna intrycket (gångarterna)

PrinceFair skrev:
många hopphästar verkar gå i passgång istf skritt, kolla nästa gång de visar hoppning på tv.
för hoppehästen spelar det ju inte så stor roll, men i dressyr är det värre då passtakt drar ned betyget rejält, både i programpunkterna och allmäna intrycket (gångarterna)

Sitter i NY nu o de visar inte hoppning direkt:( :cry:
Men får la kolla när jag kommer hem.

Nä om man tävlar hoppning e de ju ingen fara men i dressyr som sag e de ju inte roligt!

Tror ni att de e lika hårda på fälttävlan när de gäller passa i skritten?

sannaaah skrev:
har tyvärr inga svar på dina frågor men jag har sett Lisen Bratt hoppträna ett duktigt halvblod som "skrittade" i passgång :)

Då e de inte så ovanligt som jag trodde då?

Hade nämligen en häst på skolan som gjorde detta o det var ju inte så populärt.....:crazy:

Hörde me att man förr försökte göra sig av med hästar som passade?!:crazy: men om det är sant det vet jag inte:bump:

Behati skrev:
Sitter i NY nu o de visar inte hoppning direkt:( :cry:
Men får la kolla när jag kommer hem.

Nä om man tävlar hoppning e de ju ingen fara men i dressyr som sag e de ju inte roligt!

Tror ni att de e lika hårda på fälttävlan när de gäller passa i skritten?
nä det är iofs inte så ofta här heller. men de få gånger jag kommer ihåg (vilket inte är spec ofta) att titta har jag reagerat på passgången.

i ft-dressyren drar det givetvis ner på poängen om hästen passar, TR är ju lika för både ft-dressyr och "vanlig".
men i en fälttävlan kan man ju till viss del iaf ta igen sämre dressyrpoäng genom att göra bra ifrån sig i hoppning och terräng, så där kan man nog klara sig en bra bit iaf.

PrinceFair skrev:
i ft-dressyren drar det givetvis ner på poängen om hästen passar, TR är ju lika för både ft-dressyr och "vanlig".
men i en fälttävlan kan man ju till viss del iaf ta igen sämre dressyrpoäng genom att göra bra ifrån sig i hoppning och terräng, så där kan man nog klara sig en bra bit iaf.

Jo de e ju sant! då e man ju inte helt skörd om man hade haft en häst som gjode detta

Nej det är nog inte så ovanligt..känner ibland att min häst går lite knasigt..nästan i pass..men då gör jag en halvhalt och trycker till han lite så går han som vanligt igen :angel:

Jag känner flera varmblod, fd travare som kangå klockren pass. Så det är inte så hilma ovanligt, iaf inte på travare...

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 202
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 821
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar