K
Kockan
Kan någon förklara för mig hur man kontrollerar "rörelse-reserven" på påskjutsmekanismen på ett släp?
Vid bromsprov ska det ju finnas minst 1/4 kvar av den totala rörelsen, men var mäter man?
Ska man dra åt p-bromsen (på släpet), backa ihop "muffen" och mäta den för att sedan köra framåt för att dra ut allt igen och mäta totala längden på "muffen"? Ska man sedan dra bort det första "ihoptryckta" måttet för att få fram den totala rörelsen?
Är det 1/4 av det sistnämnda som ska finnas kvar för att bromsarna skall vara godkända?
Är det NÅGON som fattar något av min krångliga beskrivning och har jag fattat rätt, eller är jag helt ute och cyklar?
Ska köra upp för BE snart och då vill de ju att man vet hur man kollar detta.....
Någon som är mer tekniskt lagd kanske kan svara på detta?
Vid bromsprov ska det ju finnas minst 1/4 kvar av den totala rörelsen, men var mäter man?
Ska man dra åt p-bromsen (på släpet), backa ihop "muffen" och mäta den för att sedan köra framåt för att dra ut allt igen och mäta totala längden på "muffen"? Ska man sedan dra bort det första "ihoptryckta" måttet för att få fram den totala rörelsen?
Är det 1/4 av det sistnämnda som ska finnas kvar för att bromsarna skall vara godkända?
Är det NÅGON som fattar något av min krångliga beskrivning och har jag fattat rätt, eller är jag helt ute och cyklar?
Ska köra upp för BE snart och då vill de ju att man vet hur man kollar detta.....
Någon som är mer tekniskt lagd kanske kan svara på detta?
