Pasadena Dun'oh

Ela

Trådstartare
Är det någon som vet var hingsten Pasadena Dun'oh finns och varför han är fråntagen sin licens?
 
Sv: Pasadena Dun'oh

Lite googling gav mig:http://www.swf.nu/meddelanden.htm
"Följande hingstar har fråntagits sin licens pga ej komplett
redovisning "

och lite mer, dom verkar ha varnat i några år?

"2011-10-20
Sista chansen - information till Hingstägare/hållare
Du som har licensierad hingst. Du har väl kommit ihåg att skicka in
betäcknings-rapporter och språngrullor på din hingst. Alla licensierade
hingstar måste lämna rullor, även om de inte betäckt något under året
( s.k. nollrullor). All redovisning skulle varit gjord senast 30 september 2011.
De hingstar som inte är rapporterade senast 31/12 2011, kommer att bli
fråntagna sin licens. Därefter kommer det att annonseras på hemsidan och i
WPN vilka hingstar som blivit fråntagna sina licenser och inte längre är
tillgängliga för stamboksberättigad avel. Du har väl anmält ägarbyte, kastrering,
dödsfall, exportering mm som rör din hingst? Så länge du står som ägare till
hingsten är du också den som är ansvarig för att hans papper sköts.
Jordbruksverkets föreskrifter gäller.
Du har väl också kommit ihåg att uppdatera dina kontakt-uppgifter till hingstansvarig,
så att vi kan nå dig med viktig information och ev. frågor?-"
 
Senast ändrad:
Sv: Pasadena Dun'oh

Okej vad tråkigt jag tyckte han verkade vara en trevlig hingst.

Frågan är ju vart han finns nu?
 
Sv: Pasadena Dun'oh

Jag älskar att googlesnoka hästar, men här går jag bet. Det skedde ett ägarbyte i maj 2013, men inga spår på internet om vem som köpte. Vill du verkligen veta kan du säkert kontakta welshföreningen :).
 
Sv: Pasadena Dun'oh

Jag har försökt att googlat jag med och även varit i kontakt med hon som ägde honom tidigare men hon verkar inte heller veta vart han är nu.

Kanske ska man pröva med welshföreningen :)
 


Hej! Vad roligt att ni lyfter frågor om Pasadena Dun Oh : ) Han bor precis som ngn skrev numera i Norrland.
Vi har kört in honom och det har gått över förväntan, han är helt fantastisk denna underbara hingst.

Gällande hans licens så är det förra ägaren som inte skött papperen. Det kostar oss 4000:- att "öppna" hans licens. Vi nu har planer att vidareutbilda och tävla Pasadena, och då tycker vi det känns onödigt, eftersom vi inte låter hingstarna stå på station samtidigt : )

Det blir spännande att följa denna kille...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tomas Malmqvist är fråntagen sin licens. Nu har ytterligare en av hans hästägare tvingats säga upp samarbetet. Mack Love tränas numera...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Mathias Andersson är redan avstängd för överträdelser mot Svensk Travsports antidopningsreglemente. Nu blir han fråntagen sin licens...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
1 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp