Parkettgolv

O

OhNoez

Har en (inte särskilt stor men -ack- så- synlig- där- mitt- på- golvet) svart fläck på ett parkettgolv (:crazy:). Har ni några husmorstips på hur man kan tänkas få bort denna utan att riva upp hela golvet? Citron? Blekmedel? Slipa? *spånar fritt* Den uppkom tydligen när en svart plastsäck fick stå länge på samma plats. Fanns lite vatten mellan golv och säck och ja... resultatet är ju inte särskilt schysst.

Hjälp?! :confused:

Sv: Parkettgolv

Så det är alltså ruttet? Mögel? Inte smält plast liksom? Har det gått in i träet är det nog bara att slipa som gäller, och det kan vara jättesvårt att få det att likna resten av golvet om det inte nyligen är slipat, så det är nog bäst att slipa allt.... tyvärr.

Tycker inte det ser ruttet ut, bara missfärgat (jag fattar inte ens hur det har hänt i första taget haha) men eftersom det är (behandlat) trä vågar jag inte experimentera med rengöringsprodukter och sånt innan jag frågat här (:D) Är det ruttet får det alltså bli slipning... fan vad trist.

Tack så mycket för ditt svar i alla fall :)

Nu har jag det :idea:
Tyvärr fungerade det inte. Det måste nog gått ner i trät rätt ordentligt.

Liknande trådar

Hemmet Vi har betsat ett golv i förra huset. Först slipade vi ordentligt, golvet har ett par fläckar, som blev ljusare efter slipning...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Lycanthrope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?