Parkering norrort

Cattis_E

Trådstartare
Hej alla!
I sommar kommer jag behöva hitta ett alternativt sätt att ta mig till jobbet några veckor.
Orsaken är en avstängning av järnvägsspåren enligt nedan.

4/7 kl 04.00 – 14/8 kl 04.30 stänger vi norr om Sundbyberg till söder om Jakobsberg.

Jag har dock semester del av perioden men kommer att behöva hitta en lösning från 24/7
Jag kommer norrifrån (Enköping) och behöver hitta ett smidigt alternativ där jag kan parkera bilen. Vill inte behöva betala tusenlappar i parkering per vecka men räknar såklart med att betala.
Jag jobbar på Stockholm central.
Jag har inga problem med att ta pendeltåg eller tunnelbana från lämpligt ställe, inatt har jag bilen i Sundbyberg då de tär en avstängning även i morgon bitti när jag ska hem. Dock är ju parkeringen avgiftsfri sen kväll o helg så det blir ju billigt :)

I dagsläget ligger det endast arbetspass som betyder att jag behöver stå c:a 13-23 på parkeringen men om det blir sjukdom etc är det teoretiskt möjligt att något pass kan bytas till att jag behöver stå 05-15 eller 21-07.

Någon som har några tips?
Är Sundbyberg kanske det mest strategiskt rätta?
Men lyckas man hitta en plats där en vardag vid 13-tiden ens?

Alla förslag emottages.

Hej alla!
I sommar kommer jag behöva hitta ett alternativt sätt att ta mig till jobbet några veckor.
Orsaken är en avstängning av järnvägsspåren enligt nedan.

4/7 kl 04.00 – 14/8 kl 04.30 stänger vi norr om Sundbyberg till söder om Jakobsberg.

Jag har dock semester del av perioden men kommer att behöva hitta en lösning från 24/7
Jag kommer norrifrån (Enköping) och behöver hitta ett smidigt alternativ där jag kan parkera bilen. Vill inte behöva betala tusenlappar i parkering per vecka men räknar såklart med att betala.
Jag jobbar på Stockholm central.
Jag har inga problem med att ta pendeltåg eller tunnelbana från lämpligt ställe, inatt har jag bilen i Sundbyberg då de tär en avstängning även i morgon bitti när jag ska hem. Dock är ju parkeringen avgiftsfri sen kväll o helg så det blir ju billigt :)

I dagsläget ligger det endast arbetspass som betyder att jag behöver stå c:a 13-23 på parkeringen men om det blir sjukdom etc är det teoretiskt möjligt att något pass kan bytas till att jag behöver stå 05-15 eller 21-07.

Någon som har några tips?
Är Sundbyberg kanske det mest strategiskt rätta?
Men lyckas man hitta en plats där en vardag vid 13-tiden ens?

Alla förslag emottages.
Du kanske tycker det är för långt från Stockholm C men det finns gott om gratisparkering vid Upplands väsby pendeln

Mitt i sommaren tror jag inte det är några problem alls att hitta infartsparkering. Om du inte vill parkera vid pendeln så kan du ställa dig nånstans utmed gröna T-banelinjen tex Brommaplan, är du på plats innan 9 kostar det 20 spänn för hela dan

Mitt i sommaren tror jag inte det är några problem alls att hitta infartsparkering. Om du inte vill parkera vid pendeln så kan du ställa dig nånstans utmed gröna T-banelinjen tex Brommaplan, är du på plats innan 9 kostar det 20 spänn för hela dan
Inga problem att parkera vid pendeln, bara det att den ju inte går förran från
Du kanske tycker det är för långt från Stockholm C men det finns gott om gratisparkering vid Upplands väsby pendeln
Jag vet, problemet är att jag kommer E18 från Enköping, det blir ganska långt att korsa över till Upplands väsby då, lite lång restid sammantaget med pendeltåget...

Du har en poäng, mitt i sommaren lär det vara tommare på parkeringarna. Grunnar bara på var jag hittar en parkering som är ganska nära rutten bilvägen mellan Enköping och Stockholm (E18) utan att det blir för lång restid om man lägger ihop spårtrafik och bil.
Brukar parkera i Bro vissa gånger men nu är det som sagt avstängt ända till Sundbyberg från det hållet..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka