Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnist skrev:Är hanen en renrasig registrerad hund, så ska de ju ha sin "rättmätiga" ersättning oavsett vilka kostnader du som tikägare har vid eventuella valpningskomplikationer.
olgaklara skrev:Men du menar att 10% av tex 5000kr (om de kostar det sas) det blir 500kr + då 10% på varje såld valp?? Var det så du menade??
LiPP skrev:Jag som hanägare fick 750:- vid språnget och då ingår en omparning om tiken går tom.
Sedan tar jag priset av 1 valp (ca 10.000) vid 4st --->
och 1000:-/valp vid 1----> 3.
Vet inte vad det är för uppfödare du syftar på som tar så lite för sina valpar idag, men det är inte där snittpriset ligger i alla fall - om det nu är JRTC-hundar du syftar på. 5000-6000:- var snarare vad man tog för 5-6 år sen.Lite nyfiken på hur det kommer sig att Jack Russelvalpar inte kostar mer än 5000-6000kr st vid försäljning där de säljs både chippade, vaccinerade, besiktigade och reggade.
olgaklara skrev:Jag har bara kollat på annonssidorna där jack russel ligger runt 5000 och uppåt.
Jag vet ju inte om jag kan regga min jack russel som är irländsk import så jag antar att priserna skall ligga lägre på dem. Eller jag kanske skall visa henne??