Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har fått en förfrågan ang om jag vill para min Bearded colliehane med en annan beardis...men nu är det så att han är 10 år gammal...är han för gammal för det? Kan det bli något problem med valparna eller så?
Visst kan en äldre hane ha sämre sperma. Men är det så att det är linjer som man vill ta till vara på innan de försvinner så skulle jag göra det om hanen är fräsch. Det är inte ovanligt med hanar som parar i den åldern.
Man kan testa spermakvaliteten hos veterinären. Det är den som kan vara av sämre sort s a s. Min hund har använts ända tills han blev 11 år, så det behöver inte vara för sent!
pappan till min tiks första kull var tio år, och i den kom det ut 6 valpar.
så sperman behöver inte vara sämre. men som någon skrev, det går att testa!
Kropp & Själ Den källan har fel. En sömncykel är ungefär 1,5 timme. Sover jag den tiden dagtid (eller vaknar efter den tiden och inte kan somna om på...
Kropp & Själ Jag hade en kollega som hade b12 brist från födseln. Bristsjukdomen stod på första sidan i första läkarboken men ändå var hon svårt sjuk...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.