• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 633
N

nex

hejsan alla!!
jag har en liten fråga med det här med papper på hästen det finns ju gröna osv.. vad menas med det.. jag kan inget om sådant??
:confused:

Gröna papper betyder att hästen har en för rasen godkänd stam. Antar att det är samma som gäller för alla raser, men för halvblod betyder det att pappa, morfar och mormorsfar måste vara godkända.

Mitt halvblodssto har vita papper, för hon är e:godkänd hingst, men har en mormorsfar som inte är godkänd, men är halvblod. Men hon är född 1990 och jag tror att reglerna har ändrats sen dess :o

Liknande trådar

Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 849
Senast: Edla
·
Avel Vad är det för regler runt fölnamn om man vill registrera ett welsh föl?? Antal bokstäver? Får det finnas ett gårdsnamn eller ortnamn...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?