Pappa Gutebagge

Robbansmatte

Trådstartare
Min stora gutebagge, 5 år gammal och erfaren pappa är bara så härlig. Varje dag ställer han sig tålmodigt mitt i hagen. Där står han helt stilla och lär de 10 lammen stånga pappas stora breda panna!! Det ena lammet efter det andra tar full sats och baggen står lugnt, gott och väl en halvtimme i taget ett par gånger om dagen. Behöver lammen bli belönade/lugnade lägger han sin breda haka över ryggen på dem och smeker sakta. När han ligger och vilar har han oftast ett eller två lamm hos sig, eller något lamm som klättrar på hans breda rygg. Tackorna tycker uppenbarligen att det är bra med delat föräldraskap.
:D:D

Sv: Pappa Gutebagge

Min stora gutebagge, 5 år gammal och erfaren pappa är bara så härlig. Varje dag ställer han sig tålmodigt mitt i hagen. Där står han helt stilla och lär de 10 lammen stånga pappas stora breda panna!! Det ena lammet efter det andra tar full sats och baggen står lugnt, gott och väl en halvtimme i taget ett par gånger om dagen. Behöver lammen bli belönade/lugnade lägger han sin breda haka över ryggen på dem och smeker sakta. När han ligger och vilar har han oftast ett eller två lamm hos sig, eller något lamm som klättrar på hans breda rygg. Tackorna tycker uppenbarligen att det är bra med delat föräldraskap.
:D:D

Men åååh så sött! :love: Har du foton?

Sorry, tyvärr inte nu. Men skall försöka fixa senare, men digitalkameran åker iväg till Paris i natt ihop med yngsta dottern!!

Jag har också en pappa Gutebagge, tre år gammal som gör likadant! Nu är hans ungar bara tacklamm, och därför inte så intresserade av att stångas. Men han samlar dem till bergsklättring och jogging när tackorna behöver en lugn stund. När det är sovdags får hans lilla favoritdotter (liten och svag när den föddes) alltid sova på hans rygg. Oscar är med vid lammning och när lammen är små, och rör dem inte då. Sedan är han bara snäll, även när de är 6-7 mån gamla. Och han vaktar dem, nåde den hund eller misstänkt människa som vågar sig på hans ungar!

Ska ta lite bilder på pappa och barn vid tillfälle!

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama