Krålus

Trådstartare
Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
 
Brett och långt är ju ofta varandras motsatser, det finns gott om bredlysande lampor som inte är jättestarka och gott om ganska smalstrålande starka. Vill man ha både och, som i high-end lampor för t ex elitorientering, så brukar det kosta ett antal tusenlappar...
Jag har 6-7 olika pannlampor med olika egenskaper men ingen just sådan. Men om jag hade velat ha det du söker så hade jag tittat på bl a Lumonite och Nitecore och på LEDLenser (t ex P7) och försökt höja budgeten till en tusenlapp. Det finns no-name generiska LED pannlampor på Amazon och Aliexpress med motsvarande prestanda till lägre prislapp men jag hade avstått.
 
Om lampan ska användas i obanad terräng och lysa brett och långt så är det en pannlampa för orientering som behövs. De ligger i prisintervallet 2500 kr upp till ca 6000 kr (kanske mer?). Det kanske går att hitta en begagnad lampa, nån orienterare som säljer för att byta upp sig.
 
Om lampan ska användas i obanad terräng och lysa brett och långt så är det en pannlampa för orientering som behövs. De ligger i prisintervallet 2500 kr upp till ca 6000 kr (kanske mer?). Det kanske går att hitta en begagnad lampa, nån orienterare som säljer för att byta upp sig.
Det är för orientering det är tänkt. Men tanken är att börja lite billigare får vi se hur det barkar i väg.
 
Det är för orientering det är tänkt. Men tanken är att börja lite billigare får vi se hur det barkar i väg.
Ok. Jag har själv nyss köpt en instegslampa för nattorientering. Den kostade 2500 kr (M Tiger Sports Theia). Du behöver nog upp emot 3000 lumen och en vettig spridning av ljuset för att det ska funka, och det får du inte för 500 kr tyvärr. Du har ingen möjlighet att låna en lampa? Kanske någon i klubben som är skadad som kan avvara sin lampa ett litet tag?
 
När du säger brett och långt, just hur långt och brett tänker du i meter? Eftersom folk har så olika uppfattningar.
Jag har en som lyser starkt och långt men inte superbrett, den kostade runt 1500 kr. Håller tyvärr med de andra om att det nog är svårt att få det du söker för den budgeten i ok kvalitet, tyvärr :/
 

Liknande trådar

Fritid Som jag förstår går det fortfarande att plocka lingon norröver. Planerar en cykeltur åt det hållet och hade gärna haft en 15 kilo...
Svar
5
· Visningar
288
Tjatter Jag söker en nätt pannlampa med bra sken som jag kan ha när jag cyklar. Eftersom jag ska till tex föreläsningar så vill jag inte ha en...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: MCP
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 388
Senast: Skjøldur
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp