Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är för orientering det är tänkt. Men tanken är att börja lite billigare får vi se hur det barkar i väg.Om lampan ska användas i obanad terräng och lysa brett och långt så är det en pannlampa för orientering som behövs. De ligger i prisintervallet 2500 kr upp till ca 6000 kr (kanske mer?). Det kanske går att hitta en begagnad lampa, nån orienterare som säljer för att byta upp sig.
Ok. Jag har själv nyss köpt en instegslampa för nattorientering. Den kostade 2500 kr (M Tiger Sports Theia). Du behöver nog upp emot 3000 lumen och en vettig spridning av ljuset för att det ska funka, och det får du inte för 500 kr tyvärr. Du har ingen möjlighet att låna en lampa? Kanske någon i klubben som är skadad som kan avvara sin lampa ett litet tag?Det är för orientering det är tänkt. Men tanken är att börja lite billigare får vi se hur det barkar i väg.
Jag har denna och den ger långt och brett ljus men den har sladd och relativt tungt batteri så kanske inte passar så bra att springa runt i skogen med.Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.