Miaand

Trådstartare
Hej
Jag undrar måtten på pannband till häst i de olika storlekarna ? Hur långtbehöver bandet vara och hur stor i cm behöver öglan vara. Ska tillverka lite egna band och har noll koll

Pannbanden till mitt Mark Todd i storlek full och mitt Micklem i standard horse är 39 cm långa. Något kort på min häst som annars passar bra i de båda tränsen. Köpte ett löst pannband från Mountain horse i storlek full som är 41 cm om jag minns rätt, samtliga vanliga raka pannband. Hur stora öglorna är vet jag inte och det beror ju på träns också. Enklast är att mäta häst och träns som pannbandet ska användas till :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
379
Senast: Elendil
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter