Iddefixen

Trådstartare
Är det någon som vet om det är ändra licensregler i år?
Måste man ha regionallicens för att rida debutant?

Kollade precis TR och där står att det är OK att rida debutant med lokallicens, oavsett nivå. Borde inte det stämma?
Tjejen i ridsportmontern hittade inte något om att det ändrats.

Nu har jag inget TR tyvärr så jag är inte säker på att jag har rätt men denna ändring som jag hittade på förbudets hemsida kan ju handla om licenser, har du ett TR är det lätt att kolla.

Mom. 150
sid. 37 fjärde stycket tas bort: Om debutantklass.....lokaltävlingslicens.

Men det gäller ändringen från debutanklass till 90 klass. Alltså är det som tidigare med licenser.

Är du osäker så maila Lars Lagerdahl på ridsportförbundet, han brukar svara snabbt med raka besked.

Är du säker? Hela mom 150 verkar ju handla om vilka licenser som krävs om man tittar på alla ändringarna.

(Måste verkligen skaffa nya TR)

det stycke som ska bort som handlar om debutantklass gäller körning, inte fälttävlan.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
361
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
40
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
104
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
133
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama