panik bettproblem

Sv: panik bettproblem

En vanlig missuppfattning att gagset verkar på nacken. Däremot har det en viss hävstångseffekt därav att den hästen antagligen gick ner m nuvudet.

Det finns många olika serier man kan bygga, just för att korrigera ert problem. Tror inte att du har kunskapen att bygga sådana övningar eftersom du förkastar den iden. Ta hjälp lr läs böcker.

Verkar vara en konstig mun din häst har, men du kan ju prova ett rakt tränsbett.

Hej jag förkastar inte alls iden med att hoppa serier det är något som jag tycker är jättebra jag skrev bara att det är nåt som han har problem med du får jättegärna skriva förslag på serier som man kan hoppa. Har som sagt provat ett mailerbett denna variant är en stång med tungfrihet tycker att den funkar hyfsat upplever ibland att han vill krulla in sig på den men detta är nog det bett som han verkar trivas rätt så bra på ändå börjar tugga och skumma direkt han får det i munnen. detta bett tar han även stundvis tag i nåt han inte gör med andra bett men samtidig känns det för skarpt ibland, (äh jag vet inte ) konstigt är det iallafall jag blir inte klok på vad man ska ha för bett... :eek:

Hej jag är nog dum vad menar du med altiverar min ridning och hopptekniker du måste förklara. :o

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 771
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 562
Senast: AlmostEasy
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix