panik backar

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Qwermars
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 726
Q

Qwermars

Jag behöver hjälp och det är nu.
Jag har ett 19 årigt varmblod som är en underbar häst på många sätt och vis men jag orkar inte med att så fort han inte vill som jag eller att han blir rädd, så backar han i panik. han backar och backar så han nästan välter, han struntar fullkommligt i var som finns bakom,han backar in i elstaket, andra hästar, vagnar, transporter, bilar, dammar, träd, backar ner för branta backar allt! Någon med liknande problem eller som har en bra lösning?

Sv: panik backar

Backar han bara när du rider eller?

Prova att vända honom så han går baklänges framåt så att säga.:rofl:

Har samma problem med ett fullblod. Hennes mamma var tydligen likadan men de sa man berodde på att hon blev misshandlad under galoppträningen, men tydligen låg de i generna (o de var väl därför de spöade henne)..
Har tyvärr ingen bra lösning, men nån annan har kanske lyckats komma runt problemet?

okej okej, Daisy. Men vad jag vet har han aldrig blivit misshandlad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 424
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 791
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 104
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka