Pälsglans+flugspray=skit?

sweet

Trådstartare
Jo, en sak som jag tänkt på ett tag. Jag använder alltid pälsglans på min häst innan ridning. Men nu när det är sommar så kan dom förbaskade flugorna inte hålla sig borta från stackars hästen. Därför brukar jag spraya flugspray efter ridning innan jag släpper ut honom. Idag slog det mig, blir pälsglansens funktion förstörd när man sprayar flugspray en timme efter? Känns ju sådär isåfall, att slösa så mycket. Sen har jag funderat på ännu en sak. Hästens hud/päls måste väl bli fruktansvärt irriterad av både pälsglans OCH flugspray? Dela med er av era åsikter!

Sv: Pälsglans+flugspray=skit?

Varför använder du pälsglans hela tiden? Gör inte det när det är mycket insekter. De dras gärna till doften och blir ännu besvärligare på hästen.

Pälsglans funkar ju så att inget ska fastna så att efter det lägga på flugspray är nog rätt verkningslöst...och varför pälsglans överhuvudtaget? Det har jag enbart när jag reder ut man och svans. Aldrig i hårremmen. Vill att hästarnas naturliga skydd ska vara kvar och det sabbar man med pälsglans. Ok inför tävling men i övrigt...nej...

Varför inte bara använda flugspray!?? Jag använder bara pälsglansen i svansen!! Varför hela hästen varje dag förstår jag inte alls vitsen med...?:o

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 026
Senast: sandrafors
·
S
Hästvård Jag har alltid trott att det bara är att spraya på lite flugspray när man är hos sin häst, tex före ridning och några sprut innan hagen...
2
Svar
26
· Visningar
5 888
Senast: _Aldís_
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 313
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka