Pälsfällning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kvotenur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 795
K

kvotenur

Är det normalt att en häst börjar fälla, men sen stannar upp i fällningen utan att ha fällt klart?

Sv: Pälsfällning

Jo, vad jag har märkt iaf, Min har precis slutat (inte helt iofs men fäller långt ifrån lika mycket som innan) efter att ha fällt som bara den men han har fortf ganska mycket kvar :)

Sv: Pälsfällning

Min förra fällde alltid lite grann i jan-feb och sedan rasade resten av i april-maj. Min nuvarande började fälla för ett par veckor sedan och det har bara eskalerat så det lär inte bli någon paus i hans fällande. :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: Sootie
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Bamburine
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 735
Senast: MiniLi
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna