E
Extasia_ox
Efter en tids "orenhet" så åkte vi till vet med mitt 5åriga arabsto. Hon har inte varit halt utan bara sett lite oren ut, kort i steget. Första besöket gick bra och hon fick antiflamatoriskt och hem o skritta i 3 veckor. När vi kommer tillbaka så är hon bättre i longeringen men visar desto mer på böjprov. Det visar sig att hon har pålagringar i båda framkotorna. Vet sa att om man ska säga hur mycket hon har mellan lite, måttligt och mycket så har hon måttligt. Men hon säger också att det är inte dödsdömt ännu och en annan vet där hade själv en dressyr häst som gick 16 år med pålagringar utan problem.
Finns det någon mer här som har eller har haft häst med pålagingar på kotorna fram och ändå kan rida ungefär som vanligt. Att rida "som vanligt" är ju helt olika från person till person men jag rider mest fritidsridning om man säger så, ingen hets liksom.
Hur tror ni att våran framtid ser ut?
Det känns som framtiden ser ljus ut och jag tror att hon kommer bli bra och kunna gå ungefär som innan, eller jag hoppas iaf.
Finns det någon mer här som har eller har haft häst med pålagingar på kotorna fram och ändå kan rida ungefär som vanligt. Att rida "som vanligt" är ju helt olika från person till person men jag rider mest fritidsridning om man säger så, ingen hets liksom.
Hur tror ni att våran framtid ser ut?
Det känns som framtiden ser ljus ut och jag tror att hon kommer bli bra och kunna gå ungefär som innan, eller jag hoppas iaf.