Pålagringar, livmoder cancer. Erfarenhet?

nice and happy

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av pålagringar på leder el livmodercancer?
Brukar dom visa någon symtom?
Kan man ta föl på en häst med pålagringar?

Skall till kliniken på ons & kolla upp henne & det är dom 2 alternativen jag fått om det är nå fel på henne då hon är svår riden & väldigt sur vissa dagar. Har haft ute massör & hon hittade inget fel på henne som gör att hon beter sig som hon gör.
Hon har fina ben, visar inge hälta. Hon visar inget efter hoppning, ja aldrig...

Sv: Pålagringar, livmoder cancer. Erfarenhet?

Det är jättebra att kolla upp hästen på klinik, speciellt när man upplever skumma symptom. Men snälla du, vem har inbillat dig denna diagnos????:confused::crazy:

Det är inte "en" diagnos!
Det var bara 2 alternativ som hon kunde komma på, om det skulle va nå fel på hästen så kunde det vara någon av dom.
Så du tror inte att det skulle va något av det hon kan ha enligt hennes beteende?

Jag kan komma på långt mycket mer än 2 orsaker till det beteendet, så jag tycker att du ska kolla upp din häst på klinik och inte tro något i förväg. Det finns många orsaker som inte ens kräver veterinärhjälp, men hästen ska alltid kollas upp först av veterinär.

Ok. Jo hon skall till kliniken & kollas... Har en jätte bra massör som inte hittat nå fel på henne. Har kollat tänder 2ggr & dom är inge fel på längre.
Men det va inte min fråga vad som kan va fel på henne...
Utan någon som hade häst med pålagring el livmodercancer för mera indo ang det.

min nodisdam har pålagringar i kronbensleden. men hon är rijält svullen och öm.
Jag ger henne torkad/pulver ingefära och gurkmeja mot hennes atros (pålagringar). Vi skall tillbaka till vetrinär och troligtvis bli utbömd om en månad. Men vilken än hennes dom kommer att bli, tänker jag ta hem henne och ev betäcka henne. (Efter rådfrågninga av vetrinär) Vilket fall som helst ska hon få sommaren på sig att bli bra. Som det är nu går hon i sjukhage men är ohalt och glad.

Pålagrinar kan vara otroligt olika och beroende på hur mycket och var de sitter så har häste olika ont. Vissa hästar promenadrids utan problem andra rids heltnormalt och vissa har ont och haltar och kanske bara går i hage och fixar det bra. Symtomen på pålagringar är också olika, för min del visade båda mina hästar hälta och ömhet. Andra blir arga och griniga, börjar sticka bocka. Enda sättat att få veta är att röntga.

Livmoder cancer har ofta inga bra prognoser hos hästar om man inte väljer att operera.
bara några funderingar från mig. Jag HATAR pålagringar, men det är bara en symtom på en annan skada, Någont har blivit överanstränget och kroppens försvar är pålagringar.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 969
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 800
Hundhälsa Hej! Jag har tidigare skrivit om min Malinois hane Herax på snart 4år som haft rörelsestörningar, hälta på bakbenen. Samt nervkänningar...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka