Paketpris på täcken m.m. vid försäljning

Barbabelle

Trådstartare
Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker.

Tror hon vill köpa täcken och hans sadel bland annat.

Sadeln kostade 8.000:- utan gjord, stigläder och stigbyglar för ca 2 år sen.
Hur vet jag hur mkt den sjunkit i värde?
Tänker att den inte ingår i ett paketpris med andra saker.

Har köpt ett jättedyrt begagnat täcke som jag tänker inte heller ingår i ett paketpris.

Men täcken, schabrak, grimmor kan ju ingå i ett paketpris. Men hur vet man vad det är värt?

När jag köpte honom var passet och en grimma det jag fick med. Tänker att hon ska få med en lädergrimma och en vanlig grimma.
 
Nu köpte ju jag visserligen både ponny och ena storhästen av en kompis men ändå.

Med ponnyn vill jag minnas att jag fick med det mesta inkl i priset.
Med storhästen satt vi tsm och gjorde en lista på vad jag ville ha och vad hon ville ha för grejerna.
Det hon var osäker på vill jag minnas att vi sökte på hästnet/facebook och utgick efter vad liknande grejer låg ute för just då. Och sen la vi ihop allt till ett pris. Men då var det ju flera grejer (typ grimmor) hon satte noll lr typ 50 kr på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 069
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 166
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 345
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp