Paint hingst som betäcker alla raser ?

urkella

Trådstartare
Har varit och tittat på ett korsningssto som det lutar mot att jag kommer köpa :D Men tänkt kolla om det går att luska ut lite stam på henne. Mamman är nordsvensk och pappa paint. Hon är skäck med storbläs och ett blått öga, så gissar att hingsten måste vara tovero i teckningen. Inte så mkt vitt på kropen men 4 höga (över knä och has) strumpor. Hingsten borde stå i södra Sverige då jag bor här nere :p Känner ni till någon hingst som kan lämna denna typ av teckning efter sig ? Bild på henne kommer om köp blir av :)

Sv: Paint hingst som betäcker alla raser ?

Finns väl en drös med painthingstar som betäcker alla raser. Så det bästa är att kontakta uppfödaren, som wrangler skriver :)

Det finns ingen rapporteringsskyldighet till SPHA för hingstar om dom betäcker andra raser. SPHA kan nog bara hjälpa till om det är renrasigt, så är det med SQHA och förmodar att det är detsamma för båda rasföreningarna.

SH är ju den som sköter det hela vid korsningsavel. Men om stammen är okänd i passet är det väl troligt att det aldrig inkommit betäckningsrapport i detta fall.
Så det lättaste är att kontakta den som fött upp hästen.

Du har rätt Wrangler. Här sitter jag och trodde att TS sökte en hingst att betäcka med. Att läsa vad som verkligen står kan vara en bra början. Hehe.

Liknande trådar

Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 218
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar