A
Anel
Hejsan! Vi byggde paddock för fem år sedan enligt konstens alla regler med bärlager, större sten, grus och överst sand. Det är ganska sparsamt ridet i den (förutom vintertid rider jag ca 2-3 ggr i veckan samt någon granne så det blir i snitt en häst till varje dag). Vattnar gör jag aldrig (kan inte fixa det) men harvar gör jag då och då. Vi är supernoga med mockningen där. Jag tycker att underlaget har blivit stumt, trots att paddocken inte har många år på nacken samt att den inte används så mycket. Har funderingar inför våren vad och hur som behöver göras, någon här som har erfarenhet? Som det var i somras ville jag helst harva varje gång före jag skulle rida. När det regnar så är svikten ganska bra.
Är det lämpligt att lägga på spån eller flis överst? Förstörs dräneringen när det förmultnar? Eller fylla på med sand? Hur gör ni? Är tacksam om jag kan få tips av er!

Är det lämpligt att lägga på spån eller flis överst? Förstörs dräneringen när det förmultnar? Eller fylla på med sand? Hur gör ni? Är tacksam om jag kan få tips av er!