Cilva

Trådstartare
Jag behöver köpa en till padd då jag bara har två och den ena gillar jag inte alls då den är av fleece/teddy och all päls och annat fastnar i den. Så jag använder bara en ullpadd men det skulle ju vara trevligt att tvätta den oxå nån gång :p Alltså behöver jag en till.

Vilka paddar använder ni och är ni nöjda med dem? Jag har nu en Diamond wool ullpadd med fickor för att lägga i stoppning i som jag är mkt nöjd med men funderar på någon slags padd som andas lite mer att ha nu under sommaren.

Har tittat på några stycken som ex Pro Choice Air Ride, Moisture management pad (Diamond wool pad company) och Tacky pad (finns bla på Milsta). Är det någon som har erfarenhet av dessa?

Sv: Padd

Har en Tacky Too pad som jag använt i 3 år nu och jag gillar den jätte mycket. Det är neopren på undersidan så det är bara att torka av den med en fuktig svamp efter ridpasset. Det fastnar lite päls när de fäller men det är lätt att plocka bort. :)

Om du inte vill att så mycket päls ska fastna i padden som du redan ha kan du alltid lägga en filt mellan hästen och padden. Den är ju lite lättare att tvätta :p

litet inlägg från en som använder westernsadel + pad vid uteritt/långtur/distansritt, men ej rider western "på riktigt" (har dock halkat in bland massa westernfolk.. :p ).
har en h**k-pad (grön) som jag har använt ca 1 månad nu tror jag, drygt. lite damm fastnat, men bara att torka av. har inte märkt att päls fastnat i den, ett par hår bara men inte som t.ex. ett vanligt schabrak.. sen är den väl inte världens bästa kvalité men hmm jag är knappast proffs på området.

Tacky Too, är det samma som hos Milsta kallas Tacky pad? Håller den formen bra och hur ser den ut efter tre års användande? Den fanns ju i roliga färger.

I ullpadden fastnar det ine så mkt hår och det är lätt att ta bort i fleecen däremot.....

Liten, jag har en kompis som har hööks-padden och har haft den ett tag men jag är lite skeptisk till Hööks. Och så är det färgen.

Tror inte att det är den, min ser inte ut riktigt så och så är den på milsta billigare (men jag kan inte säga säkert att det är samma typ). Jag köpte min från dalawestern.se den heter Reinsman Tacky Too Close Contact.
Efter 3 års användande (riden i varje dag) så ser den i princip ut som den gjorde när jag köpte den och den har format sig efter hästen och sadeln.

Jag hittade den som du har, men den var lite över min budget just nu. Fast det verkar ju vara värt pengarna.

Är det någon annan som har ngt tips på padd?

Jag hittade den som du har, men den var lite över min budget just nu. Fast det verkar ju vara värt pengarna.

Är det någon annan som har ngt tips på padd?

Ja, den är dyr :crazy: men jag tänkte att om jag ska ha en pad så kan det vara värt att köpa en som är bra och som kommer att hålla länge. Det sparar man på i längden.

Liknande trådar

Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 805
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka