PÅ söndag ska jag hämta min oriental kille

S

simpe

Åhh jag har äntligen hittat en kompis till min Siameskille. En helsvart orientalkille född 6 april och ska hämta honom på söndag Nu kanske jag och pojkvännen kan få kramas i fred

Sv: PÅ söndag ska jag hämta min oriental kille

Härligt!! Bilder?

Ni har nog valt fel ras om ni ville vara ifred tror jag :D

Väntar med spänning på bilderna :angel:

Lycka till med er nya familjemedlem :banana: :banana: :banana:

Bilder!!!
Men du, ni kommer inte få vara ifred.... Istället kommer ni ha varsinn katt i knät i soffan. Tro mig :) Våra "ler-och-långhalm" knölar ner sig mellan matte och husse, under täcket i sängen :love:

Min kille är nog en av de få som accepterar att "vänslas" med ett par illblängandes siamesögon ca 10 cm från honom, men så är han veterinär och älskar djur :love: :love: Det jag befarar är att Ramses snart ska hoppa upp på rumpan på och leka rodeo :angel:

Glömde lite bakgrunds fakta, jag hade en underbar Russian Blue kille och Ramses och hanvar som Piff och Puff, tyvärr dog han i somras och Ramses har blivit ännu mer som ett plåster på mig och först letade jag efter en vuxen Siameskompis till honom men nu hittade jag denna oriental istället. Jag har ju även en 6 årig hittekatt, hona, men hon är inte ett dugg intresserad av att "ligga på hög" som Ramses är. Pojkvännen har ju kommit in i ett senare skede och Ramses är fortfarande otroligt förnärmad över att även han får sova hos matte i sängen

Vilken stilig kille!
Hoppas på att han och Ramses kommer roa varandra så du och din kille får lite egen tid.

Mums vilken snygging :d

Ställer du ut någonting :D

Nej jag har inte ens varit på någon kattutställning :crazy: Tävlar ju hästen mycket så det finns inte så mycket tid. Min Siames är ju i rundaste laget för utsällning ;)
Ramsesnytt.jpg

Har den nye kommit hem? Bilder?

Har den nye kommit hem? Bilder?

Ja han kom i söndags men han är jätteblyg så han har legat under sängen nästan hela tiden, jag låter han vara så får han komma när han känner sig mogen. I natt hade han dock kommit fram från sängen och låg i köksfönster. Snyggare fönsterprydnad har jag aldig haft :love: Bilder kommer när han är mogen för det

Nu har jag första fotot på Anubis men han ser nästan mörkbrun ut :confused: Han är helt kolsvart på riktigt

anubis.jpg

:love: Anubis passar han att heta, liknar ju honom lite grann trots att Anupu är hund egentligen. Vacker.

HAN behöver du inte skämmas för på en utställning :d :love:

Vilken otroligt läcker katt! :d Och ett mycket passande namn!

Anubis är igentligen en schakal och hans uppgift är att vakta de döda så de kan få gå vidare till nästa liv (eller vart nu de gick?) Han är ju en kille så Bastet kan han ju inte heta men jag tycker han påminner om Anubis med sina stora öron, långa näsa och smala, blanksvarta kroppen. På pappret heter han ju S*Humleåsens Black Adder
Kan man ställa ut honom när han har en knappt kännbar knick på svanstippen? Avel är ju uteslutet.

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Tassa
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama