På lördag åker han......

Lill76

Trådstartare
Nu äntligen ska min 3-åring iväg på inkörning, till en av våra landslagskuskar. Det ska bli så spännande att se hur det går. Vi har tömkört honom sen han var 1 och kom så långt som till att köra med linor och skaklar och släpa ett par gånger, men sen insåg vi att det var bättre att ha ett proffs till att köra in honom så att inget går snett. Nu hela våren har det bara varit ridning och träning inför 3-års testet och nu är det som sagt äntligen dags för inkörning :bump:

Sv: På lördag åker han......

Kul, jag hämtade hem min tvååring som varit på inkörning i torsdags, nu ska hon få vila lite, sen blir det lite tömkörning-"styr träning" hemma innan hon får åka tillbaka:)

Vad kostar det när ni lämnar iväg på inkörning? Hur länge, vad ingår? Är ni med själva som medhjälpare nånting?

Det kostar mellan 5000-8000kr/mån beroende på till vem man lämnar, då ingår uppstallning, foder, träning. Man måste även se till att de som håller på med inkörning även måste avlöna en till två medhjälpare.
/M

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 766
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 863
Senast: Saeta
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 663
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka