På jobbet igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var årets två första arbetsdagar avklarade. Men tankarna runt framtiden snurrar runt väldigt mycket i huvudet. Är enda alternativet för att få livet att gå ihop att gå ner i arbetstid? Det är något jag helst inte vill. Frågade om hjälp på ett annat forum, det enda svaret jag får där är vila mer och gå ner i arbetstid. Men jag vill ha möjlighet att kunna göra saker på min fritid.

Du kan tyvärr inte få fler än 24 timmar på ett dygn. Det gäller att prioritera hur du vill lägga upp din tid. Hinner/orkar du med fritid när du jobbar 100%?
Jag gör det inte.

Du kan tyvärr inte få fler än 24 timmar på ett dygn. Det gäller att prioritera hur du vill lägga upp din tid. Hinner/orkar du med fritid när du jobbar 100%?
Jag gör det inte.
Jag har funderat på att försöka gå ner i arbetstid, men det känns som att jag ger upp på ett sätt då. :down:

Jag har funderat på att försöka gå ner i arbetstid, men det känns som att jag ger upp på ett sätt då. :down:
Jag känner igen känslan. Det har tagit mig många år att acceptera den - jag har nog inte gjort det till 100% än - men det gör en inte till sämre människa att minska sin arbetstid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 381
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 168
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 714
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama